کلنگ گازرسانی خاش به زمین زده شد

با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسؤولان کلنگ گازرسانی خاش به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری بیرک ، احمدعلی موهبتی پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی گازرسانی به خاش اظهار داشت: زیرساخت هایی مثل گاز، آب، برق و سایر خدمات برای توسعه همه جانبه شهرها و مناطق استان از ضروریات است.

وی افزود: گازرسانی به حوزه شهرستان خاش میتواند فعالیت هرچه بیشتر بخش خصوصی و صنعت را به همراه داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باتوجه به اینکه شهرستان خاش از مناطق سردسیر استان میباشد این پروژه باید پیش از این شروع به کار میکرد اما به دلیل رخ داد تغییرات و بهره مندی حوزه انتخابیه سراوان در کنار حوزه انتخابیه خاش این موضوع به تعویق افتاد.

موهبتی خاطر نشان کرد: طی این پروژه  شهرستان های خاش،میرجاوه،حوزه انتخابیه شهرستان سراوان و بخش ایرندگان و روستاهایی که در مسیر خط لوله قرار دارند از نعمت گاز برخوردار میشوند.

وی یادآور شد: ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای گسترش شبکه گاز در استان اعتبار لحاظ شده است که از این مبلغ ۱ هزار ۱۰۰ میلیارد برای گازرسانی به داخل شهرها اختصاص یافته است.

موهبتی ادامه داد: با درخواست استانداری و همکاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت ملی گاز ایران،استان هایی که گازرسانی به آنها قبلا انجام شده است موظف شده اند که جهت تسریع بخشیدن به روند گازرسانی در اقصی نقاط استان پهناور سیستان و بلوچستان همکاری لازم را داشته باشند که برای پروژه گازرسانی به خاش استان فارس انتخاب شده است‌.

علی کرد نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس نیز افزود: شهرستان خاش به دلیل قرارگیری در  دامنه کوه تفتان و برخورداری از شرایط اقلیمی سرد نیازمند استقرار و توسعه خط لوله گاز میباشد.

وی افزود: به دلیل عدم تزریق اعتبارات کافی و وجود تنگناهای مختلف پروژه گازرسانی به حوزه انتخابیه شهرستان خاش تا کنون محقق نشده بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یاد آورشد: گازرسانی به بخش وسیع نوک آباد که به بزودی به شهرستان ارتقاء می یابد باید در دستور کار شرکت ملی گاز ایران نیز قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گاز پر فشار و متصل به خط اصلی عسلویه به خاش می آید گفت: بخش ایرندگان و شهرستان میرجاوه نیز از این نعمت بزرگ بهره مند خواهند شد.

حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش گفت: نگاه دولت برای حل مشکلات معطوف به استان سیستان و بلوچستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: گسترش شبکه گاز به شهرستان خاش میتواند توسعه و پیشرفت را  پررنگ تر و موثر تر نشان دهد‌.

 پنجابی سرپرست شرکت گاز سیستان و بلوچستان نیز گفت: مطالعات و طراحی گازرسانی به شهرستان خاش انجام شده و برنامه ریزی برای گازرسانی به ۴۰ هزار مشترک نیز انجام شده است.

وی افزود: بیش از ۴۷۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در دستور کار است که ۳ محور روستایی را نیز پوشش میدهد.

در ادامه ابوالحسینی مجری طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان افزود: برای کل استان ۱ هزار و ۴۱۹ کیلومتر خط لوله با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای خوشه شهرستان های خاش و میرجاوه،بخش ایرندگان و حوزه انتخابیه شهرستان سراوان حدود ۱ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که حداکثر تا دوسال آینده به بهره برداری میرسد.

ابوالحسینی با اشاره به اینکه اشتراک پذیری گاز در شهرستان زاهدان مورد استقبال مردم قرار نگرفته است گفت: امیدواریم اشتراک پذیری گاز در دو حوزه شهرستان های خاش و سراوان مورد توجه و عنایات مردم قرار گیرد.

خان زاده مدیر اجرایی پروژه گازرسانی به خاش نیز گفت: با تلاش های و پیگیری های نماینده مردم در مجلس و همکاری مجموعه دولت امروز شاهد کلنگ زنی این پروژه خواهیم بود.

وی افزود:  شرکت مهندسی توسعه گاز  تمام تلاش خود را به کار میگیرد تا در مدت زمان کوتاه تر و در عین دقت و توجه،مردم خاش از نعمت گاز بهره مند شوند.