کدینگ راه ساماندهی سوخت و حفظ کرامت انسانی است

در راستای ساماندهی سوخت و حفظ کرامت و عزت انسانی تصمیم بر این شده تا کدینگ جایگاه های سوخت بصورت استانی انجام شود.

فرماندار خاش گفت: در راستای ساماندهی سوخت و حفظ کرامت و عزت انسانی تصمیم بر این شده تا کدینگ جایگاه های سوخت بصورت استانی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری بیرک حمیدالدین یوسفی شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد جامع حنفا خاش اظهار داشت: کینه توزی و نبود روحیه ایثار و گذشت در مردم عامل اصلی اختلافات طایفه ای است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی سوخت و حفظ کرامت و عزت انسانی تصمیم بر این شده تا کدینگ جایگاه های سوخت بصورت استانی انجام شود.

فرماندار خاش یادآورشد: برای حل دغدغه های مردم در خصوص برخی از مشکلات ایجاد شده در پی اجرای کدینگ استانی یک جایگاه به خودروهای فاقد کارت سوخت یا پلاک شهرستان اختصاص داده میشود.

علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس گفت: بسیاری از طرح های بزرگ شهرستان باوجود کمبود در فضای مالی کشور به علت تحریم های ظالمانه در حال فعالیت هستند.

وی افزود: احداث باند دوم خاش زاهدان،خاش سراوان در دستور کار بوده و همچنین تکمیل باند دوم خاش ایرانشهر نیز با توجه به تخصیص اعتبارات دوباره شروع شده است.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به کلنگزنی پروژه گاز رسانی به شهرستان خاش گفت: توسعه پروژه داخلی گاز در شهرستان خاش از مردادماه سال جاری توسط شرکت گاز استان فارس انجام خواهد شد.

وی همچنین درخصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان توضیحاتی ارائه داد و افزود: استقرار ۲۵ پزشک متخصص در بیمارستان خاش، فعالیت بلوک زایمانی،راه اندازی دو اورژانس ۱۱۵ در مارندگان و گوهرکوه،اخذ مجوز راه اندازی اورژانس ۱۱۵در منطقه مرزی روتک و راه اندازی دو مرکز سلامت خانواده در شیر آباد گوهرکوه و نجف آباد بخش مرکزی خاش  از جمله پیگیری ها اقدامات انجام شده طی ۴سال گذشته میباشند.

وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده در سال های متمادی قطب بندی و سهمیه دانشگاه فرهنگیان  اصلاح شده است گفت: اخد ۲۵سهمیه ویژه پزشکی و ۲۰۰سهمیه استخدامی برای آموزش و پروش حوزه انتخابیه شهرستان خاش نیز در این سالها محقق شده است.

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس دهم تصریح کرد: پیگیری افزایش سهمیه پذیرش مددجو در نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و ارتقا برخی از مناطق و بخش ها به شهر و شهرستان نیز انجام و به نتیجه رسیده است.

سرهنگ پاسدار حسن فضلی فرمانده سپاه خاش نیزگفت: آرامش و آسایش کنونی را مدیون تفکرات امام راحل و عمل به منویات مقام معظم رهبری هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی افزود: آرامش خاطر و امنیت قطعا در سایه وحدت و چنگ زده به ریسمان الهی محقق خواهد شد.

سرهنگ فضلی با بیان اینکه آمریکا میخواهد در مقابل جهان اسلام و خداوند ایستادگی کند گفت: اسکتبار جهانی امروزه به شیوه های مختلف به دنبال ضربه زدن به اسلام و موجودیت مسلمانان در اقصی نقاط جهان است.

مولوی عبدالستار حسین زهی مدیر مجتمع فرهنگی دینی حنفا نیز با اشاره به حقوق زن و شوهر نسبت به یکدیگر گفت: رعایت حقوق زناشویی یکی از مسایل مهمی است که از سوی اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زنان در مدیریت امور خانه و حفظ کانون خانواده نسبت به مردان برتری دارند گفت: تهیه مایحتاج زندگی و خانواده بر عهده مرد بوده و میبایست در راستای تامین آن تلاش و کوشش کند.

مولوی حسین زهی تصریح کرد: رعایت حجاب و پوشش اسلامی باید از سوی زنان مورد توجه و دقت بیشتری قرار گیرد زیرا در درصورت عدم توجه به این مسئله ابزار و لوازم گناه و معصیت فراهم می‌شود.

مدیر مجتمع فرهنگی دینی حنفا تاکید کرد: پدران خانواده ها سرمایه خود را در اختیار فرزندان برای رونق کار و کارآفرینی قرار دهند  تا از انحراف آنها به سوی معضلات جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه اسلام با زن سالاری و مردسالاری مخالف است گفت: زن و شوهر در خصوص مدیریت اموز زندگی مشترک  تعامل،همفکری و مشورت داشته باشند تا دچار اختلاف نشوند.

مولوی سلیم شهنوازی نیز در خصوص اخلاق مداری توضیحاتی ارائه داد و افزود: برخورداری از اخلاق نیکو باعث تکامل ایمان و خداشناسی میشود.

وی با بیان اینکه اخلاق حسنه یکی ازصفات بارز پیامبران است گفت: پیروی و الگوبرداری از رهنمودها و اعمال انبیا و پیامبران موجب قرب الهی میشود.