غلامرضا مالکی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در جلسه کمیته برنامه ریزی اعتبارات شهرستان خاش گفت: برنامه ریزی فعلی ما به صورت چند بخشی است  که برنامه ریز در آن نسخه مخصوص مناطق را میپیچد که در آن برنامه  از بالا به پایین است . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بیرک ؛ غلامرضا مالکی ادامه داد : اگر میخواهیم کار درست ، منطقی و پایداری انجام دهیم برنامه ریزی ما باید از پایین به بالا باشد چرا که آشناییت یک دهیار از مشکل روستا  بیشتر  از آشناییت بخشدار از آن روستاست .

مالکی افزود : منظور از کمیته برنامه ریزی شهرستان فقط توزیع اعتبار نیست و جایگاه آن به عنوان پارلمان شهری بیشتر دارای اهمیت برنامه ریز است  تا بودجه ریز ‌و بودجه فقط شاخه ای از بحث آن است .

وی گفت :   بودجه استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با سال گذشته با  ۱۱/۵ درصد رشد همراه بوده و شهرستان خاش نیز در سال جاری با  ۹۲ میلیارد تومان اعتبار نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش اعتبار داشته است.

مالکی جهت شفاف سازی  میزان پیشرفت پروژه ها خطاب به مدیران شهرستان گفت : انتظار میرود  مدیران میزان پیشرفت پروژه های در حال انجام خود را  از طریق معاونت عمرانی فرمانداری به سازمان برنامه و بودجه استان اعلام نمایند  .

همچنین بخوانید

فرماندار خاش نیز در این جلسه گفت : نشست کمیته برنامه ریزی از مهمترین جلسات تعیین کننده خط و مش فعالیت های کلی شهرستان می‌باشد و  نتیجه آن تعیین کننده طریقه روند توسعه شهرستان است .

صاحب گل صالحی با تاکید بر اهمیت تدوین سند توسعه شهرستان بعنوان نقشه راه پیش رو جهت توسعه تصریح کرد: نخستین گام بسوی موفقیت ، داشتن یک برنامه و شناخت از سطح برخورداری ، توانمندی و محدودیت هاست .

وی افزود : هدف از برنامه ریزی و سند توسعه ارتقاء وضع موجود به وضعیتی مطلوب است که مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد .

فرماندار خاش با بیان اینکه عمده ترین مشکلی که در شهرستان خاش وجود دارد ، مشکل آب است گفت : بالاترین اعتباراتی که در سال ۹۸ در سر فصل قرار گرفته در حوضه آب است ولی ما مشکل اساسی در تامین آب برخی محلات داریم و لازم است بر اساس راهبرد های موجود بحث تامین آب شهرستان از محل سد کارواندر و جاهای دیگر عملیاتی شود.

صالحی گفت : در حوضه راه نیز بحث راه روتک کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت را داشته و قطعا با اعتبارات قطره چکانی استانی پیشرفت چشمگیری نخواهد داشت و لازم است راهکار هایی در تهران مشخص و اقدامات جهت تکمیل راه صورت پذیرد  .

فرماندار خاش با اشاره وضعیت شهرداری های خاش نیز‌ گفت : شهرداری ده رئیس یک شهرداری جدیدی است که فاقد هرگونه امکانات بوده و انتظار است که مورد توجه ویژه قرار گرفته اعتبارات خاصی برای آن در نظر گرفته شود .

صالحی همچنین خواستار برنامه ریزی و  تعیین اعتبارات خاص جهت تجهیز مکان ویژه رسانه ای برای پوشش دهی اخبار شهرستان خاش شد .

انتهای خبر/

همچنین بخوانید