جلسه شورای فرهنگ عمومی در خاش برگزار شد

فرماندار خاش گفت: بیان مسائل روز با موضوعات  سیاسی ،اجتماعی و عبادی در نماز های جمعه شناخت کافی نسبت به موضوعات مهم را برای مردم به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بیرک  صاحب گل  صالحی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خاش اظهار داشت: جلسات شورای فرهنگ عمومی با هدف تعیین خط و مشی و هدف گذاری برای ارتقاء سطح فرهنگ جامعه اسلامی برگزار میشود.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی پتانسیل قابل توجهی در توسعه و تعمیق شاخص های کلان فرهنگی کشور دارد که باید به آن توجه بیشتری صورت گیرد.

فرماندار خاش تصریح کرد: برای اثربخشی هرچه بیشتر شورای فرهنگ عمومی باید از ظرفیت فکری نخبگان و جوانان نیز در این جلسات بهره مند شد.

صالحی با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی پیرامون مباحث خاص و مهم گفت: برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی با موضوعات فرهنگ مطالعه،کارمساجد،مدیریت صحیح منابع آبی،رانندگی،عفاف و حجاب،انسجام و همدلی و… باید در دستور کار قرار گیرد .

وی با اشاره چهلمین سال برگزاری نماز جمعه در کشور افزود: نماز جمعه از دیدگاه مقام معظم رهبری به صحنه نمایش قدرت،عزت،افتخار،عظمت مسلمین و میدان دفاع از ارزش ها تعبیر شده است .

فرماندار خاش ادامه داد: بیان مسائل روز با موضوعات  سیاسی ،اجتماعی و عبادی در نماز های جمعه شناخت کافی نسبت به موضوعات مهم را برای مردم به همراه دارد.

صالحی تاکید کرد: باتوجه به کارشکنی و اقدامات دشمن برای ایجاد ناامیدی و شکاف در بین مردم و نظام اسلامی ضرورت دارد علما از تریبون های نماز جمعه در جهت روشنگری و ایجاد امید مضاعف در جامعه بهره گیری کنند.

فرماندار خاش با بیان اینکه اختلال ارتباطی بین مردم و مسئولین از طریق نماز جمعه و اجتماعات برطرف میشود گفت: محوریت موضوعات در نمازهای جمعه باید همسو با سیاستگزاری های جدید مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب باشد.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان نیز بیان داشت: ویژه برنامه های چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه از طریق شوراهای فرهنگ عمومی در کشور در حال برنامه ریزی و برگزاری است‌.

امام جمعه خاش بابیان اینکه  نماز جمعه پیش از انقلاب در کشور به وسعت و گستردگی کنونی نبود گفت:  در بیش از ۵۲ مسجد سطح شهر خاش نماز جمعه اقامه و برگزار میشود که از نعمات و برکات جمهوری اسلامی شناخته میشود.

وی تصریح  کرد: در طول تاریخ ایستادگی و مقاومت در برابر خودخواهی استکبار عزت و سربلندی ملت شریف ایران را به همراه داشته است‌.

همچنین حجت الاسلام دهقان در خصوص جایگاه نماز جمعه در دین اسلام و توصیه های پیامبر توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد: امامان جمعه از تریبون های مساجد برای ترویج ارزش های ولایت،امامت وبصیرت افزایی استفاده کنند.

تیمور کرد زابلی رئیس فرهنگ ارشاد خاش نیز به مسئله اطلاع رسانی فرهنگ عمومی در مساجد تاکید کرد و گفت: برای رشد و ترقی جوانان و استقبال از نماز جمعه نیازمند فرهنگسازی و تهیه برنامه مدون هستیم.

وی اذعان داشت: اداره فرهنگ و ارشاد خاش سال گذشته در زمینه ایجاد شیوه نوین آموزش نماز و همچنین ثبت و اعطای گواهینامه آزمون حفظ قرآن کریم در استان رتبه اول را از آن خود کرده است‌.