مدیر امور آب منطقه ای خاش گفت : با ورود سامانه بارشی به شهرستان های خاش و تفتان در روزهای آتی شاهد طغیان رودخانه های فصلی خواهیم بود‌.

به گزارش آوای سرحد عصر امروز عابد دهواری در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار داشت : با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر اعلام وضعیت قرمز هواشناسی در استان سیستان و بلوچستان و ورود سامانه بارشی به شهرستان های خاش و تفتان در روزهای آتی شاهد طغیان رودخانه های فصلی خواهیم بود‌.

مدیر امور منابع آب خاش گفت :وقوع جریان های سیلابی در مسیل ها و امکان مسدود شدن محورهای مواصلاتی سطح این شهرستان ها دور از انتظار نیست.

وی هشدار داد : رعایت موارد ایمنی و نزدیک نشدن به حریم رودخانه ها ضروری است و از شهروندان و مسافران تقاضا میشود از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند .

دهواری تاکید کرد: اگر چنانچه افرادی دچار حادثه شدند از هرگونه اقدام خودسرانه خودداری و با منابع امدادی تماس حاصل نمایند .

مدیر امور آب خاش از تمامی دهیاری های شهرستانهای خاش و تفتان خواستار اطلاع رسانی لازم در محدوده تحت نظارت خود و اتخاذ تدابیر فوری جهت حفظ روستاها از خطر سیل شد.

بیشتر بخوانید

پیش تر نیز به گفته حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ؛ ستاد مدیریت بحران در سیستان و بلوچستان وضعیت نارنجی صادر کرده است .

حیدری همچنین گفته با توجه به شاخص های همرفت، وقوع صاعقه و تگرگ نیز در مدت فعالیت این سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان محتمل است.

به گزارش آوای سرحد  ؛ هواشناسی سیستان و بلوچستان پیش از این نیز توصیه کرده که با توجه به وضعیت جوی سیستان و بلوچستان باغداران از گرده افشانی نخل ها در جنوب استان پرهیز نمایند .