معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از عصر دیروز فعالیت سامانه بارشی در استان آغاز شده و تا صبح امروز از حدود ۲۰ ایستگاه بارندگی گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری بیرک محمود دیانتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اگر چه تاکنون میزان بارش ها قابل توجه نبوده است، اما انتظار می‌رود در ادامه امروز و امشب بر میزان و شدت بارندگی ها افزوده شود.

وی ادامه داد: تاکنون از ایستگاه های سورمیچ میانشهر ۶، کهنوک می آباد ۳، احمد آباد گورک و رحمان آباد ایرندگان ۲٫۵، شهرک گلخانی، چگرد، مارندگان ، پیرانچ دامن و شیبان دامن ۲ میلی متر باران گزارش شده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در شبانه روز گذشته تندباد موقتی نیز برخی مناطق مرکزی و غربی استان را نیز فرا گرفت و سبب کاهش دید افقی شد.

دیانتی اضافه کرد: در ایرانشهر تندبادی به سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت شعاع دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر را به ۱۰۰۰ متر کاهش داد. در دلگان نیز تند بادی با سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت رخ داده است.

وی در بخش دیگری به نوسانات دمایی استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هیرمند در شمال استان با دمای ۱۱ درجه سلسیوس سردترین شهر و قصرقند در جنوب استان با د مای ۳۷٫۲ درجه سلسیوس گرمترین شهر استان شدند.

بیشتر بخوانید

پیشتر نیز مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگویی با خبرگزاری ایرنا از صدور وضعیت قرمز برای حداقل ۱۰ شهرستان نیمه شمالی استان خبر داده بود .

این مناطق  شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، زاهدان، خاش و میرجاوه، ارتفاعات شمالی بزمان و دلگان را در بر می‌گیرد.

حیدری هشدار داده که بارش‌های این سامانه در برخی نقاط منجر به طغیان رودخانه‌های محلی، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد .

مدیر امور منابع آبی خاش نیز در گفتگویی با خبرنگار بیرک عنوان کرده بود که اگر چنانچه افرادی دچار حادثه شدند از هرگونه اقدام خودسرانه خودداری و با منابع امدادی تماس حاصل نمایند .