حسین مسگرانی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان ، در گزارشی که از سوی روابط عمومی این اداره منتشر شد، تمامی خسارت های کرونا ویروس در حوزه های فرهنگی ، هنری و رسانه ای در این استان را اعلام کرد.

بنا بر این گزارش طبق برآوردهای اولیه در پی شیوع بیماری کرونا بیش از ۵ میلیارد تومان خسارت وارده و عدم النفع به جامعه فرهنگی، هنری ، رسانه ای ، قرآنی و سایر صنوف فرهنگی استان وارد شده است.

مسگرانی مدعیست که برآورد این خسارت ها را با توضیحات مرتبط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرده است.

مسگرانی در این گزارش می افزاید که شیوع کرونا ویروس درکشور ، کسب و کارهای صنوف فرهنگی و هنری مانند سینما ها ، آمفی تئاترها ، کنسرت ها ، کتاب فروشی ها ، نگارخانه ها ، چاپخانه ها و دفاتر رسانه ها را از اول اسفندماه به تطعیلی کشانده و متضرر شده اند .

به گفته این مسئول همزمان با ایام و شرایط پیش آمده اطلاع رسانی ها درخصوص بیمه بیکاری به اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه جهت ثبت نام درسامانه اداره کار،رفاه و تامین اجتماعی انجام شده است.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان نیز در این گزارش می افزایش: با توجه به شیوع بیماری کرونا به برخی ازهنرمندان بومی محلی که تنها راه معیشت و درآمدشان از انجام برنامه های هنری و موسیقی محلی و آیینی است آسیب های زیادی وارد شده که بیش از ۱۵۰ نفر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر معرفی شده اند.

همچنین بخوانید