روز ۱۳ آبان ؛ بخش ایرندگان، مدرسه اخوان

ویژه برنامه یوم الله سیزدهم آبان و روز دانش آموز در مراسمی نمادین و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه اخوان شهر ده رئیس بخش ایرندگان برگزار شد.

به گزارش آوای سرحد؛ ویژه برنامه روز سیزده آبان و روز دانش آموز و همچنین گرامیداشت هفته وحدت، با رعایت موارد بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مدرسه اخوان شهر ده رئیس بخش ایرندگان برگزار شد.

مسئول نمایندگی آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم اظهار داشت: «۱۳ آبان» که در تقویم به عنوان «روز مبارزه با استکبار جهانی» نام گرفته یادآور واقعه های مهمی در تاریخ کشورمان بوده و به عنوان روزی مهم ثبت شده است.

«عمر محمود زهی» ادامه داد: در ۱۳ آبان سال ۵۷ دانش آموزان همپای سایر انقلابیون با تعطیل کردن مدارس، به ایفای نقش تاریخی و تکلیف الهی پرداخته و در مبارزات خود ۵۶ شهید تقدیم به انقلاب نمودند.

وی افزود: این روز یاد آور شجاعت دانشجویان پیرو خط امام است سال ۵۸ در اقدامی انقلابی لانه جاسوسی آمریکایی را به تسخیر خود درآورده و اینگونه بود که این روز در ایران جاودانه گشت.

محمودزهی با گرامیداشت هفته وحدت به معرفی سیره نبوی پرداخته و خطاب به دانش آموزان گفت: برای دانش آموزان فقط افتخارکردن به گذشته کافی نیست، بلکه با عمل به فرمایشات پیامبر گرامی اسلام، در تلاش وجدیت جهت کسب علم و دانش قدم بردارند.

همچنین در قطعنامه پایانی، دانش آموزان مدرسه اخوان ایرندگان با محکومیت تروریسم دولتی آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، این دولت را دشمن شماره یک بشریت دانسته اند.

در این قطعنامه آمده است: «رمز عبور سرافرازانه از پیچ تاریخی عزت و سربلندی ملت و کشور، غلبه بر مشکلات داخلی و تکیه بر نیروی ایرانیست نه امید به کشور های خارجی».

در پایان هم دانش آموزان ایرندگانی با گرامیداشت هفته وحدت، ضمن محکومیت اقدام دولت فرانسه در حمایت از اهانت به پیامبر اکرم، خواستار وحدت بیش از پیش جوامع اسلامی شدند.

انتهای خبر/۳۲۱۴