١١ هزار بچه ماهی در تفتان توزیع شد

شیلات ، تفتانفرماندار تفتان گفت: صبح امروز با هدف ترویج پرورش ماهیان گرم آبی بیش از ١١ هزار بچه ماهی بین اسخرداران تفتان توزیع شد.

فریبا برنائی بجد در گفتگو با خبرنگار آوای سرحد اظهار کرد: سعی ما برای ایجاد اشتغال و جهش در تولید دو اقدام در شیلات تفتان است و با ترمیم و ساخت استخر و نیز توزیع بچه ماهی سعی در ترغیب جوانان برای اشتغال سالم در این زمینه‌ داریم.

وی ادامه داد: تاکنون اقدامات زیادی از جمله ساخت گلخانه و افزایش در عملکرد گلخانه، حمایت از طرح های جدیدی همچون کشت زعفران در فضای بسته را جهت جهش تولید انجام دادیم و امروز در زمینه شیلات با توزیع ١١ هزار بچه ماهی قدم در جهش تولید در شیلات می‌گذاریم.

شهنوازی رئیس اداره شیلات تفتان نیز در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در این شهرستان ١١١ استخر وجود دارد که ٣ استخر نیز به صورت پیش ساخته به مدار تولید وارد شده و ما در حال حاضر ١١۴ استخر فعال داریم.

وی گفت: ١١ هزار بچه ماهی با وزن ٣٠ گرم به صورت ترویجی و کاملا رایگان در اختیار اسخرداران قرار گرفته تا علاوه بر ایجاد اشتغال با ورود ماهی به سفره های غذایی موجب سلامت بیشتر آنها باشیم.

وی افزود: آب مورد استفاده در این استخرها همان آب چاه برای کشاورزی است و هیچ گونه هدر رفت آب را نداریم.

شهنوازی با بیان اینکه تامین آب لازم از محل آب های زیر زمینی است افزود: این امر موجب شده تا ایجاد بیماری در ماهی های تولیدی این شهرستان به حداقل برسد.

وی اذعان داشت: شهرستان تفتان از خاستگاه های مهم و پرورش ماهی استان است و در این شهرستان تا دو بار در سال بچه ماهی در استخر ها رها سازی می‌شود.

وی تصریح کرد: این بچه‌ماهی ها به مدت ۴ ماه در استخر پرورش داده و سپس در خود شهرستان با قیمت مصوب توزیع خواهد شد.

وی در پایان گفت: در همین راستا ٣ استخر پیش ساخته با ۶ هزار بچه ماهی در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار گرفته است.

انتهای خبر/۳۲۱۴