آغاز طرح برخورد جدی پلیس استان با مخدوش کنندگان پلاک خودروها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان از آغاز طرح برخورد قاطع پلیس استان با مخدوش کنندگان پلاک خودروها خبر داد.

به گزارش آوای سرحد به نقل از تسنیم؛ سرهنگ علی نام درست اظهار داشت: پلاک مهمترین مشخصه شناسایی وسیله نقلیه، مالک و ثبت تخلفات است که ضوابط مرتبط با آن در قانون مجازات اسلامی، آیین‌نامه راهـور و جداول تخلفات رانندگی تعیین شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان افزود: برخی از رانندگان متخلف و هنجارشکن در استان برای دور زدن قانون و فرار از مجازات تعیین شده به دستکاری در ارقام و اعداد فک پلاک مخدوش کردن استفاده از پلاک سایر وسایل نقلیه به صورت غیرمجاز اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی و ماده یک آیین‌نامه راهنمایی رانندگی مصوب سال ۱۳۸۴ و ماده ۲۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی پلیس موظف به برخورد با اینگونه تخلفات و جرائم است.

رئیس پلیس راهور استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: علاوه بر اعمال جریمه و توقیف، با توجه به اینکه هرگونه دستکاری پلاک وسیله نقلیه جرم محسوب می‌شود، بنابراین مخدوش کنندگان پلاک خودروها به مراجع قضائی نیز معرفی می‌شوند و دادگاه می‌تواند از ۶ ماه تا یک سال مجازات حبس تعیین کند.

سرهنگ نام درست خاطرنشان کرد: هدف پلیس اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسعه انضباط ترافیکی پایدار و برخورد هدفمند و موثر با تخلفات رانندگی و پیشگیری از سایر جرائم مرتبط است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم