استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا از آغاز موج بعدی کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خبر داده است.

به گزارش آوای سرحد، پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر طی اطلاعیه ای خبر از آغاز واکسیناسیون کووید ۱۹ برای افراد بالای ۴۰ سال در مناطق تحت پوشش این دانشگاه داده است.

در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع مردم عزیز حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر می رساند، واکسیناسیون کووید ۱۹ افراد بالای ۴۰ سال ( متولدین ۱۳۶۰ به قبل ) آغاز شده است.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است که “افراد واجد الشرایط با در دست داشتن کارت ملی ، در شهرها به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و در روستاها به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و خدمات مورد نظر را دریافت کنند.”

دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در اطلاعیه خود تأکید داشته است: «از کلیه مردم تحت پوشش حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تقاضا داریم با توجه به اهمیت موضوع و برای حفظ سلامتی خود و دیگران نسبت به واکسینه کردن خود اقدام نمایند.»

ظهر امروز نیز استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا از آغاز موج بعدی کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خبر داده است.

“احمدعلی موهبتی” موج تازه شکل گرفته را مربوط به عید قربان دانست و نسبت به همراه شدن آن با موج محرم و شدت گرفتن آن ابراز نگرانی کرده است.

موهبتی در ادامه جلسه ستاد استانی مقابله به ویروس کرونا گفته است که “بعضی شهرستان‌های ایجاد شده در جنوب سیستان و بلوچستان هنوز بیمارستان ندارند. بعضی شهرستان‌ها که بیمارستان دارد مثل دلگان، مهرستان، کنارک و همچنین هیرمند در شمال استان فاقد دستگاه اکسیژن‌ساز هستند و  زیرساخت‌ های لازم از نظر پزشک متخصص و نیروی انسانی فراهم نیست.” (مشروح خبر را اینجا بخوانید)

همزمان وزارت بهداشت دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر را اعلام کرده است. در این ابلاغ از مردم و مجریان برگزاری مراسم های عزاداری درخواست شده دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/