معین الدین سعیدی نماینده چابهار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، خواستار استفاده از ظرفیت بانوان و اهل تسنن در کابینه سیزدهم شد.

به گزارش آوای سرحد به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز (شنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم خطاب به رئیسی گفت: رأی دشمن شکن مردم به شما به خاطر حفظ نظام بود، لذا لازم است برنامه‌های خود درباره روش‌های کنترل تورم، تثبیت ارزش پول ملی، کاهش ضریب جینی، حل مشکل معیشت مردم و نحوه مدیریت کرونا ارائه کنید.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت بانون در کابینه دولت سیزدهم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب طی حکمی یکی از فرزندان ولایتمدار اهل سنت را به فرماندهی نیروی دریایی منصوب کردند پس شما نیز باید از ظرفیت اهل تسنن استفاده کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص واکسن به وعده‌های عمل نشد، اظهار کرد: باید در این زمینه کارشکنی‌های وزارت بهداشت را علنی کنید، همچنین باید برای ساختار فاسد نظام بانکی برنامه‌های خود را تشریح کرده و شما که نماد مبارزه با فساد هستید، برنامه‌های خود را در این حوزه بیان کنید.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه شخص اول مملکت مالزی را بارها بدون محافظ در مجامع عمومی دیده‌ایم، یادآور شد: شما هم نباید از مردم فاصله بگیرید و انتظار داریم در قبال برخی اقدامات واکنش انقلابی داشته باشید ضمن اینکه طبق فرمایش امام (ره) چین و شوروی نیز مانند آمریکا و انگلیس بوده پس باید درباره اقدام اخیر سفیر روسیه در ایران نیز واکنش داشته باشید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منافع ملی بر اساس حفظ ۳ اصل عزت، حکمت و مصلحت است، عنوان کرد: عدالت شعار محوری شما بود و مجلس نیز برای محرومیت‌زدایی بودجه‌های خاص در نظر گرفته لذا شما نیز باید با رفع تبعیض به محرومیت زدایی کمک کنید.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به مشکلات بیمارستانی این استان عنوان کرد: دیدن صف‌های طویل دختران برای آوردن آب دل‌ها را می‌آزارد و همچنین دولت دوازدهم در روزهای آخر کار خود تیر خلاص را به آموزش و پرورش زد و سهمیه شهرستان‌ها را کاهش داد که این موضوع باید برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: رویا را از سرزمین سیستان و بلوچستان گرفته‌اند و اگر شما از آرزوی کودکان بپرسید از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر پاسخی ندارند چرا که جز محرومیت چیزی ندیده‌اند و این اتفاق برای استانی می افتد که زمانی که استکبار مرزهای ایران را در هم نوردیده بود، تنها سیستان و بلوچستان بود که با آن مقابله کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در سایه سار ولایت فقیه، فقر را نمی‌پذیریم خاطر نشان کرد: لازم است از ظرفیت قاضی‌زاده هاشمی‌ها، سعید محمدها، طیب‌نیاها و بذرپاش‌ها در دولت سیزدهم استفاده شود.

انتهای پیام/