فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان خاش از بارگذاری مدارک هویتی ۶۸ نفر از متقاضیان داوطلبی مجلس شورای اسلامی شهرستان خاش تا آخرین روز پیش ثبت نام درسامانه پنجره واحد وزارت کشور خبر داد.

به گزارش آوای سرحد صاحب گل صالحی اظهار کرد: آمار ها نشان از استقبال خوب متقاضیان در مرحله ثبت نام اولیه انتخابات مجلس نسبت به دوره گذشته داشت به گونه ای که آمار ثبت نام دوره گذشته ۴۳ نفر و در این دوره ۶۸ نفر بود؛ آماری که نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس شهرستان رشد بالغ بر ۳۵ درصدی را نشان می دهد.

آمار پیش ثبت نام ها نشان می دهد ۲۹ درصد از کسانی که پیش ثبت نام خود را انجام داده‌اند بین ۳۰ تا ۴۰ سال؛ ۳۸درصد بین ۴۰ تا ۵۰ سال؛ ۲۵ درصد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۸ درصد بین ۶۰ تا ۷۰ سال هستند.

ترکیب جنسیتی که در متقاضیان دیده می‌شود ۹۴ درصد مرد و ۶ درصد از زنان هستند و همچنین ۷۸ درصد از ثبت نام کنندگان در این مرحله کارشناسی ارشد، ۱۳ درصد دکترا و ۷ درصد هم کارشناسی و ۲ درصد هم دارای مدرک کاردانی هستند.

به گزارش آوای سرحد ثبت نام اصلی در ۲۷ مهرماه بمدت ۷ روز تا ۳ آبانماه انجام می‌شود و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وششمین دوره خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری همزمان با سراسر کشور برگزارخواهد شد.

انتهای پیام/