سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد خاش گفت: ۹۰ هنرمند در ۱۶ انجمن فرهنگی، هنری و رسانه ای در شهرستان خاش فعالیت دارند.

محمدانور ایمانی فر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار آوای سرحد اظهار داشت: ۹۰ هنرمند و ۱۶ انجمن و موسسه فرهنگی، هنری و رسانه ای زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان خاش فعالیت دارند.

وی افزود: از مجموع ۵ انجمن و زیر انجمن فعال در شهرستان خاش انجمن قرآن با ۱۲ نفر، هنرهای تجسمی با ۸ نفر، موسیقی با ۳۰ نفر و انجمن شعر و ادب با ۲۵ نفر فعالیت فرهنگی و هنری دارند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد خاش تصریح کرد: همچنین دو موسسه شامل یک موسسه قرآنی و یک موسسه فرهنگی تک منظوره در حال فعالیت هستند.

ایمانی‌فر با بیان اینکه دو پایگاه خبری رسمی دارای مجوز در خاش وجود دارد گفت: پایگاه خبری آوای سرحد تنها “پایگاه خبری” رسمی فعال به مرکزیت خاش بوده و همچنین پایگاه خبری تفتان ما دارای مجوز رسمی فعالیت می باشد.

وی تصریح کرد: دو چاپخانه و دو کانون تبلیغاتی فعال در سطح شهر وجود دارد و ۵ کتاب فروشی در شهر و بخش های شهرستان در حال فعالیت است.

ایمانی فر در ادامه گفت: در حال حاضر ۶ خبرنگار، ۱۰ نویسنده و همچنین ۴ پیشکسوت هنرمند دارنده دکترای افتخاری در شهرستان خاش وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ نفر از هنرمندان خاش از خدمات هنرکارت و صندوق اعتباری هنر بهره مند هستند و صدور هنر کارت برای سایر هنرمندان این شهرستان در دست اقدام است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد خاش افزود: همچنین ۱۷۲ نفر از هنرمندان خاشی در انجمن های مختلف بسیج هنرمندان این شهرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/