رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خاش گفت : طی سه ماه گذشته مجموعا در شهرستان های خاش و تفتان ۵۵۵ شغل در زمینه کشاورزی ، صنعت و خدمات در سامانه ملی رصد اشتغال کشور ثبت شده که ۴۴۴ مورد مربوط به شهرستان خاش است.

احمد جمشیدزهی صبح امروز در گفت‌وگو با آوای سرحد اظهار داشت: با عنایت به اهمیت تحقق شعار سال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین یکی از مهمترین اهداف کارگروه اشتغال در شهرستان های خاش و تفتان ایجاد اشتغال پایدار است.

وی افزود: تا کنون ۴ کارگروه تخصصی اشتغال در شهرستان های خاش و تفتان با حضور دستگاه های اجرایی برگزار شده است.

جمشیدزهی خاطرنشان کرد: طی سه ماه گذشته مجموعا در شهرستان های خاش و تفتان ۵۵۵ شغل در زمینه کشاورزی ، صنعت و خدمات در سامانه ملی رصد اشتغال کشور ثبت شده که ۴۴۴ مورد مربوط به شهرستان خاش است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان خاش بیشترین شغل ثبت شده در سامانه‌ اشتغال توسط دستگاه های اجرایی بترتیب به اتاق اصناف ،جهاد کشاورزی ، صنعت، معدن و تجارت و صندوق کارآفرینی امید اختصاص دارد.

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خاش تصریح کرد: در راستای عمل به شعار مهم امسال اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان با جدیت موضوع ثبت اشتغال را دنبال می‌کند.

وی بیان داشت: شهروندان می‌توانند با تهیه و تدوین طرح توجیهی مناسب از طریق ادارات مربوطه و در حوزه مورد نظر خود نسبت به ارائه درخواست تسهیلات اقدام نمایند.

جمشیدزهی در این خصوص افزود: پس از ثبت درخواست در سامانه کارا و تأیید توسط اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تسهیلات مورد نظر پرداخت می‌شود.

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خاش از همکاری مشترک این اداره با کمیته امداد خاش برای افزایش ناوگان حمل و نقل خبر داد و گفت: طی مصوبه‌ای مقرر شده تا تعدادی تاکسی درون شهری و برون شهری با همکاری کمیته امداد به ناوگان حمل و نقل اضافه شود تا مردم از حیث جابجایی مشکلی نداشته باشند.

وی همچنین در خصوص ارائه تسهیلات به زنان خانه دار و افراد داخل خانه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: زنان خانه دار و افرادی که خواستار اشتغال در خانه هستند می‌توانند با ارائه مدرک مهارت در حوزه های مختلف از طریق سایت ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی نسبت به ثبت‌نام و دریافت تسهیلات بین ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال اقدام نمایند.

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر اساس مصوبات ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، رشته های مشاغل خانگی در حوزه های صنایع دستی ، فرش دستباف ، امور تولیدات دامی ، شیلات ، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، تولیدی (صنعت و خدمات )، فعالیت های فرهنگی و هنری محسوب میشوند.

انتهای پیام/ ۷۶۷۴

گفت و گو: مصباح ایرندگانی