۳۰۳ طرح اشتغالزایی در کار گروه اشتغال خاش مصوب شدند

فرماندار شهرستان خاش با اشاره به اینکه ۳۰۳ طرح اشتغالزایی خاش برای پرداخت تسهیلات مصوب و به استان معرفی شده اند گفت: بانکها در بحث پرداخت تسهیلات سخت گیری نکنند و ضمانت ها نیز سنگین نباشد تا متقاضیان از ادامه کار دلسرد نشوند .

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، حمیدالدین یوسفی در گارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان خاش با بیان اینکه دولت وظیفه دارد کارآفرینی کند و به جامعه امید ببخشد و دستگاهها باید فرآیند آسان را در پرداخت تسهیلات داشته باشند افزود: دستگاهها و بانکهای عامل با تائید شورا در مناطق روستایی در پرداخت تسهیلات مشاغل خرد همکاری و با دید مثبت گره از مشکلات مردم باز کنند .

یوسفی اهمیت توجه به مبحث اشتغال و رفع مشکلات بیکاری و فراهم کردن مسیری مشخص جهت تسهیل و گشایش در کار مردم و استفاده از فرصت های در اختیار و بهره گرفتن از منابع پیش بینی شده از سوی دولت را متذکر شد و تاکید کرد: نگاههای غیر مسئولانه مدیران و مسئولان و ناتوانی و بعضا نبود احساس مسئولیت و دلسوزی در گذشته سبب وارد آمدن خسارتهایی به مردم شده و مردم از رسیدن به حق واقعی شان محروم مانده اند و هم اینک دود آن به چشم همه ما می رود .

فرماندار خاش با تاکید بر اینکه آینده مردم شهرستان با تنگ نظری برخی مدیران دستگاهها آسیب های زیادی به مردم وارد آمده است ادامه داد: اگر نگاههای غیرمسئولانه در دستگاهها باشد و مدیران نقش اپوزسیون را نباید بازی کنند و باید طوری عمل شود که مردم از عملکرد دولت و نظام دلسرد نشوند و به دام دشمنان نیفتند .

وی با اشاره به اینکه اگر در دستگاههایی کوتاهی وجود داشته باشد در استان با متخلفان برخورد می شود بیان کرد: پرداخت تسهیلات در این شهرستان با روند کندی طی می شود که امیدواریم به همت بانک ها و همکاری مدیران عامل بانکهای استان گره از مشکلات مردم باز شود .

احمد جمشیدزهی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاش هم بیان کرد: دقت در نام نویسی متقاضیان اشتغالزایی در سامانه کارا در ادارات مورد توجه باشد و دستگاه ها با حساسیت بالایی مشکلات متقاضیان را حل کنند .

وی اظهار داشت: متقاضیان مشاغل خانگی تا سقف ده میلیون تومان و کمتر و بیشتر خارج از سامانه کارا نیز می توانند نیز تسهیلات بگیرند و اولویت ها نیز با دارندگان گواهینامه های فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی و ارشاد و صنعت و معدن و تجارت و یا تائیدیه این ادارات است .

حمیدرضا کبدانی مدیر جهاد کشاورزی، رئیس بانک کشاورزی، رئیس میراث فرهنگی، رئیس اداره برق، رئیس پست بانک و کارشناس اشتغال اداره صنعت و معدن شهرستان خاش هم گزارشهایی از اقدامات انجام شده ارائه دادند