رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار از افتتاح طرح گردشگری، بازدید از پروژه‌های عمرانی و اجرای مسابقه رالی با حضور سرپرست میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان با شعار «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز» خبر داد.

به گزارش آوای سرحد به نقل از میراث آریا خیرالنساء امیری بیان کرد: روز گذشته جمعه هفتم مهرماه در سفر یک‌روزه سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان یک‌خانه مسافر در شهرستان چابهار افتتاح شد.

او افزود: این خانه مسافر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، در سه‌طبقه و ظرفیت ۳۰ نفر در بخش خصوصی، زمینه اشتغال پنج نفر را فراهم کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار ادامه داد: در ادامه این سفر یک‌روزه سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های گردشگری در حوزه اقامتی و پذیرایی این شهرستان بازدید کرد.

او تصریح کرد: در این بازدید از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های گردشگری در حوزه اقامتی و پذیرایی شامل هتل اقیانوس آبی مکران و هتل‌ آپارتمان در شهرستان چابهار سرکشی شد.

امیری با اشاره به تأکید سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان مبنی بر ارتقای زیر ساخت‌های اقامتی، گفت: توسعه هتل‌ها و مراکز اقامتی، زمینه رونق اقتصادی این استان را فراهم می‌کند و با تکمیل این پروژه‌ها تا دهه مبارک فجر زمینه اشتغال برای یک‌صد نفر از افراد جویای کار فراهم خواهد شد.

او در ادامه بیان کرد: حضور سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان و کارشناسان حوزه گردشگری و استقبال کم‌نظیر شهروندان در شب موسیقی سیستان و بلوچستانی در پارک بهاران شهرستان چابهار از دیگر برنامه‌های این سفر یک‌روزه بود که درعین‌حال اجرای موسیقی سنتی و پاپ، نمایشگاه صنایع‌دستی هنرمندان میراث‌فرهنگی و برگزاری مسابقه نیز به مناسبت هفته گردشگری انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار همچنین به اجرای مسابقه رالی خانوادگی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در سومین روز از هفته گردشگری مسابقات رالی خانوادگی با حضور سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان، فرماندار ویژه چابهار و تعدادی از مسئولان باهدف ایجاد انگیزه، شور و نشاط اجتماعی و ایجاد فرهنگ رانندگی ایمن در شهرستان چابهار برگزار شد.

او خاطرنشان کرد: بازدید از ساختمان اداره میراث‌فرهنگی، مجموعه مهمان‌سرا و بازدید از موزه محلی «مردم‌شناسی» از دیگر برنامه‌های سفر سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان به چابهار بود.

انتهای پیام/