مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد ۱۲۹ درصدی عملیات کانتینری کالا در بندر چابهار طی نیمسال نخست ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: ترانزیت کالا از بندر چابهار ۲۱۵ درصد رشد پیدا کرده است.

به گزارش آوای سرحدبه نقل ازایسنا قاسم عسکری نسب با اشاره به اینکه میزان عملیات تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر چابهار طیشش ماهه نخست سال جاری معادل ۲ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۷۷۱ تن بوده است، اظهار کرد: میزان عملیات کانتینری در بندر چابهار طی مدت مذکور معادل ۲۴ هزار و ۳۳۷ TEU بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش صادرات کالا نیز ۴۱۹ هزار و ۹۰۷ تن کالا از بندر شهیدبهشتی چابهار صادر شده است که رشد ۷.۸ درصدی را نشان می‌دهد و در بخش ترانزیت کالا نیز ۱۰ هزار و ۲۳۱ تن کالا از این بندر ترانزیت شد تا شاهد رشد ۲۱۵ درصدی ترانزیت کالا تا پایان نیمسال نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر افزایش ایمنی و کاهش سوانح بندری در چابهار از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور، خاطرنشان کرد: در مدت مذکور شاهد هیچ حادثه‌ای در بخش بندری نبودیم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۲ سانحه بندری رخ داد که خوشبختانه حاکی از ارتقاء ایمنی بندری چابهار است.

عسکری‌نسب افزود: در بخش ایمنی دریایی نیز در شش ماهه نخست سال گذشته ۱۲ سانحه دریایی رخ داد که در نیمسال نخست سال جاری به ۸ مورد کاهش یافت تا ایمنی دریایی چابهار از ۲۷.۱۲ به ۱۶.۰۸ ارتقاء یابد.

وی با اشاره به تقاضای ۶ شرکت بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در بندر شهیدبهشتی چابهار طی نیسمال نخست سال جاری، ‌بیان کرد: همچنین در حوزه جذب بودجه سرمایه‌ای ۳۵ پروژه در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۳۴ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال تعریف شده است.

انتهای پیام/