استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهارت آموزی و توسعه آموزش‌های مهارتی که منجر به اشتغالزایی دانش آموزان می شود باید با هدف حفظ استقلال و احساس هویت کردن به آنان در سطح مدارس استان با جدیت دنبال شود.

به گزارش آوای سرحد به نقل از ایرنا محمد کرمی روز چهارشنبه در نشست مشترک با مدیرکل و شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: پرورش نیروی انسانی برخوردار از مهارت، عامل توسعه و پیشرفت است و این امر باید در آموزش و پرورش محقق شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت همدلی و همراهی بیش از پیش مجموعه‌های مختلف با دستگاه تعلیم و تربیت اظهارکرد: کشور و جامعه قوی از مجرای آموزش و پرورش قوی شکل می‌گیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: استفاده از ظرفیت خانواده‌ها و مشارکت آنان در آموزش و تربیت فرزندان و بهره‌گیری از ظرفیت خود دانش آموزان در برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس، کمک شایانی در دسترسی به اهداف مورد نظر خواهد داشت.
وی بیان کرد: امروز و در جنگ شناختی، دشمن با ابزار رسانه و فضای مجازی ورود پیدا می‌کند و تلاش‌های فراوانی در این مسیر کرده که بتواند هدایت دانش‌آموزان و جوانان را به دست گیرد.
کرمی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری تبیین و تشریح اهداف و نقشه‌های شوم دشمنان برای معلمان و دانش آموزان حائز اهمیت است؛ چرا که توطئه‌های دشمنان تمامی ندارد و پیوسته از شیوه‌ها و روش‌های مختلف برای ورود در فکر و ذهن و وجود فرزندان ایران اسلامی استفاده می‌کنند.
وی تاکید کرد: با هدف حفظ استقلال و احساس هویت کردن دانش آموزان، موضوع مهارت آموزی و توسعه آموزش‌های مهارتی که در نهایت به اشتغالزایی آنان کمک زیادی خواهد کرد، در سطح مدارس باید با جدیت دنبال شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با هدف امید آفرینی و ترسیم آینده‌ای رو به پیشرفت، برگزاری اردوهای مختلف علمی، آموزشی، تربیتی، تفریحی، ورزشی و ایجاد بسیاری از فضاهای پرشور و نشاط برای دانش‌آموزان ضرورت دارد.
وی افزود: استفاده صحیح و مطلوب از فضاهای برون مدرسه‌ای مانند پارک علم و فناوری و ظرفیت‌های بومی اطراف و اکناف مدارس می‌تواند در مسیر رشد و ترقی دانش‌آموزان منشأ تحول و تغییر باشد.

انتهای پیام/