پس از اعلام اینکه شهرستان خاش تنها منطقه با وضعیت قرمز در استان سیستان و بلوچستان است، باز شدن مدارس در این شهرستان با اما و اگر های فراوانی همراه بوده است.

به گزارش آوای سرحد؛ بنا بر آمار اعلامی از معاونت بهداشت وازرت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، شهرستان خاش تنها منطقه با وضعیت قرمز کرونایی در استان بوده و همزمان با آن شاهد اما و اگر ها و مخالفت هایی در مورد بازگشایی مدارس در این شهرستان بوده ایم .

نگرانی از وضعیت قرمز و احتمال شیوع بیماری کرونا و همچنین مخالفت های ابراز شده در شبکه های اجتماعی از سوی والدین دانش آموزان  سبب شد تا مدیران آموزش و پرورش را به ورود به این مسئله وادارد.

در همین خصوص مدیر آموزش و پرورش خاش در گفتگویی که با خبرنگار آوای سرحد داشت از مشخص شدن برنامه دو هفته آینده مدارس شهرستان خاش خبر داد و ابراز کرد: تمامی مدارس مرکز وحاشیه شهر به صورت غیرحضوری و ازطریق فضای مجازی (تولیدمحتوای آموزشی) بدون حضور دانش آموز برگزار می شود.

محمدنور هاشمزهی تصریح کرد: مدارس روستایی با آمار زیر۵۰نفر به صورت حضوری و مدارس بالای ۵۰ نفر با وضعیت برنامه زرد برنامه ریزی و برگزارمی شود.

وی گفت: مدرسه معماران دادگر بعلت برگزاری مراسم محوری بازگشایی مدارس،به صورت حضوری می باشد.

هاشمزهی تاکید کرد : تمامی مدارس شهرستان ازپانزدهم شهریورماه بارعایت پروتکل های بهداشتی وفاصله گذاری اجتماعی بازگشایی وحضورتمامی همکاران اداری و آموزشی الزامی می باشد.

وی افزود: حضوردانش آموزان درمدارس روستایی با رعایت پروتکل های بهداشتی بوده و همراه داشتن ماسک برای دانش آموزان وهمکاران الزامی می باشد.

انتهای خبر/۳۲۱۴