نخستین مرکز مدیریت و مداخله در بحران کشور به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان امروز /چهارشنبه/ با حضور سردار غیب پرور فرمانده بسیج مستضعفین کشور در زاهدان به بهره برداری رسید.

به گزارش  مجله فرهنگی،اجتماعی و خبری بیرک  بنقل از ایرنا مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: این مرکز با هدف مقابله با بحران ها و حوادث راه اندازی شده است.
علیرضا سرگزی افزود: مرکز مدیریت و مداخله در بحران کشور در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه محرومیت زدایی، بومی سازی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در منطقه جنوب شرق طراحی و راه اندازی شد.
وی تصریح کرد: این مرکز با نام شهید کوروش فیروزی در پنج بخش سازه بیمارستان صحرایی، سالن بحران، دپوی دارویی، تجهیزات تیم های پیشرو، انبارمواد مصرفی و تجهیزات تخصصی و عمومی با اعتبار افزون بر ۵۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان گفت: این مرکز که مجتمعی کامل برای آموزش مستمر مردم در بحران هاست و پژوهش های گوناگون را در این زمینه بر عهده دارد منشا تحولاتی مبنایی در کشور خواهد بود.
وی بیان کرد: این مرکز به عنوان قطب مدیریت بحران شرق کشور دارای تجهیزات کافی برای امداد و نجات سریع در حوادث و بلایای طبیعی است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.