دبیر علمی بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران گفت: بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در روزهای پایانی بهمن ماه در شهرستان چابهار برگزار می شود.

به گزارش  گروه خبری بیرک  بنقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زهدان، غلامرضا کمیلی اظهار داشت: علیرغم برگزاری دو سالانه کنگره، با توجه به رشد شگرف تولید علم در کشور طی سال‌های گذشته و نمود شایان توجه آن در حوزه علوم فیزیولوژی و فارماکولوژی، این کنگره به یکی از بزرگترین همایش‌های علمی کشور در زمینه علوم پایه پزشکی تبدیل شده است.

دبیر علمی بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: بیش از ۷۵۰ مقاله از طریق سایت به دبیرخانه کنگره واصل شده که پس از اخذ نظرات داوران، حدود ۱۲۰ مقاله به صورت سخنرانی و بیش از ۶۰۰ مقاله هم به صورت پوستر در طول چهار روز برگزاری کنگره ارائه می شود.

وی تصریح کرد: حضور دانشمندان و صاحب نظران عرصه فیزیولوژی و فارماکولوژی، درکنار بحث و تبادل نظر پیرامون جدیدترین دستاوردهای علمی، فرصت بی نظیری را برای انتقال تجربیات به دانشجویان و پژوهشگران جوان فراهم می آورد.

وی اذعان داشت: از ویژگیهای منحصر به فرد این کنگره نسبت به دوره‌های قبلی، حضور دانشمندان برجسته این حوزه از کشورهایی مانند فرانسه، کانادا، ژاپن و مالزی به عنوان سخنران است.

کمیلی گفت: از دیگر ویژگی‌های این دوره از کنگره برگزاری پنل‌هایی با موضوعات تخصصی در خصوص مشکلات ملی و منطقه ای (همانند مشکل ریزگردها و اعتیاد) است.

گفتنی است این کنگره در روزهای پایانی بهمن ماه امسال در شهرستان چابهار برگزار می شود.