ویژه برنامه جشن انقلاب در ده قلعه ایرندگان خاش برگزار شد

صبح روز چهارشنبه ۱۸ بهمن به مناسبت دهه فجر  ویژه برنامه جشن ،با تلاش اداره فرهنگ و ارشاد و  با همکاری آموزش و پروش خاش ، مدیریت و پرسنل مدارس دخترانه صدیقه کبری و صادقیه ایرندگان  در روستای ده قلعه برگزار شد  .

تیمور کرد زابلی در گفتگو با خبرنگار مجله خبری بیرک گفت ‌:‌ به مناسبت گرامی داشت دهه فجر برآن شدیم تا با گروهی از فعالان فرهنگی  در راستای توجه به دانش آموزان  نقاط محروم و در حاشیه با هدف شادی دل آنان  ،ویژه برنامه جشن انقلاب را در بخش ایرندگان برگزار کنیم .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :‌ از جمله فعالیت های انجام شده در این ویژه برنامه  میتوان به اجرای برنامه عروسکی با موضوع یادآوری اتفاقات انقلاب، نمایشگاه توانمندی ها  ، سرود انقلاب ، مسابقات اطلاعات عمومی ، موسیقی پاپ ،موسیقی محلی  مسابقه نقاشی  و چندین برنامه شاد و مفرح دیگر اشاره کرد که با اهدای جوایز نفیس همراه بوده است .

تیمور کرد گفت : مهندس چاکرزهی فرماندار خاش ، حاج آقا دهقان امام جمعه خاش ، عبدالاحد ریگی مدیرعامل شرکت آب و  فاضلاب روستایی استان ،  مهندس رضایی مدیرکل شرکت مخابرات استان و بخشدار ایرندگان مهمان های  این ویژه برنامه بودند .

وی افزود : توصیه ای که به فعالان عرصه فرهنگی و هنری داریم این است که فعالیتشان را متمرکز به یک نقطه نکنند و نگاه ویژه تری به مناطق محروم و حاشیه ای داشته باشند .

وی  تاکید کرد : در بین مردم خصوصا کودکان ، نوجوانان و جوان باید روشنگری انجام داد و آرمان های نظام  و انقلاب را یادآوری کرد چرا که در راه انقلاب جوان ها خون ها داده اند .

کرد افزود :‌جا دارد همه یکدل و یک رنگ و یک زبان در مراسمات انقلابی حضور به هم برسانیم تا با حضور در این مراسمات و در آخر حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن سیلی محکمی بر دهان یاوه گویان بکوبیم .

 

نمایشگاه توانمدی های بانوان  از برنامه های اصلی جشن انقلاب در ده قلعه ایرندگان

مدیر مجتمع آموزشی دخترانه صدیقه کبری ایرندگان در گفتگو با  مجله خبری بیرک گفت :‌با تلاش  مدیران ، پرسنل و خصوصا دانش آموزان مجتمع آموزشی شبانه روزی صدیقه کبری و دبیرستان صادقیه ایرندگان  در ویژه برنامه جشن انقلاب نسبت  به برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان بخش ایرندگان اقدام شد .

زیتون صابری افزود : در این نمایشگاه به معرفی غذا های بومی و محلی ، محصولات کشاورزی  ، صنایع دستی و گیاهان دارویی بومی و محلی و کتاب ومجلات انقلاب پرداخته شد .

وی  گفت : تمامی محصولات و صنایع  موجود در نمایشگاه به همت دانش آموزان جمع آوری ، تهیه و تولید شده و زحمات زیادی را پرسنل و دانش آموزان این مدارس متحمل شده اند.

وی  افزود  :خوشبختانه علی رقم تمامی کمبود ها و کاستی ها برگزاری نمایشگاه و کار تزئین فضای جشن انقلاب به بهترین  ترین حالت ممکن انجام  شد.

صابری ضمن انتقاد به جهت عدم استقبال مناسب از نمایشگاه توسط مسئولین گفت :‌از تمامی دست اندر کاران برنامه جشن انقلاب و نمایشگاه توانمدی های بانوان بخش ایرندگان ، بابت زحماتی که کشیده اند و همچنین مسئولینی که نسبت به بازدید از نمایشگاه حضور یافته اند  قدردانی میکنیم و امیدواریم در برنامه های آتی شاهد برنامه های نسبتا بهتری باشیم .