مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: وزیر آموزش و پرورش در سفر اخیر خود به استان دستور داد تا سهمیه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از استخدام آزاد افزایش یابد که پیرو آن ۱۲۰۰ سهمیه جدید به استان اضافه شد

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک بنقل از  خبرگزاری تسنیم ، ظهر امروز علیرضا نخعی در نشست خبری اظهار داشت: مهمترین مشکل آموزش و پرورش استان کمبود نیروی انسانی است که در مقایسه با کشور ۱۲ هزار نیرو کمبود داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: این مشکل به سهمیه استخدام برمی گردد که در این باره با مقامات کشوری صحبت کرده ایم و در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به استان مقرر شد پیگیری برای اختصاص سهمیه مستقل از سهمیه کشور برای سیستان و بلوچستان انجام شود.

وی تصریح کرد: یک راه دیگر برای جبران کمبود نیروی انسانی افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان است که پیشنهاد ۲ برابر شدن این ظرفیت را به وزیر دادیم و با آن موافقت شد و در انتظار تصویب آن هستیم.

نخعی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از کمبود نیروی انسانی استان نیز از طریق حق‌التدریس نیروهای رسمی و ۳۱۵۰ نیروهای خرید خدمات آموزشی تامین می‌شود. از طرفی بیشترین سهمیه سرباز معلم نیز مربوط به این استان است که در جبران کمبود نیرو به ما کمک می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مهمترین برنامه سال‌های اخیر آموزش و پرورش را تحقق عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت: تا کنون ۱۵۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان جذب شده اند. همچنین در سال‌های اخیر ۱۰۰۰ مدرسه به مدارس استان اضافه شد. از طرفی از نظر تراکم جمعیت نیز ۲ نفر به ازای هر کلاس به استان اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اضافه کردن کلاس در روستاهایی که مدرسه نداریم هیچ محدودیتی وجود ندارد و با وجود اینکه حدنصاب برای تشکیل کلاس ۲۵ نفر است اما ما در روستاها با ۵ نفر هم کلاس تشکیل می‌دهیم.