نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: امروز تمام تلاش استکبار هجوم به سمت نوجوانان و جوانان است اگر از آموزش و پروش خوب مراقبت کنیم‌ دشمن را شکست داده‌ایم اما اگر این کار را نکنیم قطعاً شکست خواهیم خورد.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک  بنقل از  ایسنا-  منطقه سیستان و بلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه زاهدان افزود:انجام فعالیت‌های تربیتی در کنار تعلیم دانش آموزان از دیگر اهداف امور تربیتی است. در برخی از دوره‌ها حذف این فعالیت‌های تربیتی با مخالفت برخی علما و مراجع تقلید روبه‌رو شد. وظایف امور تربیتی تلاش در جهت اشاعه فرهنگ اسلامی در بین دانش آموزان و ترغیب آن‌ها به احترام و عمل بر تعالیم اسلامی است.


سلیمانی در ادامه گفت: دو حادثه تلخ در هفته گذشته یکی حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج و از دست رفتن بیش از ۶۰ نفر هموطن و دیگری شهادت ۵ تن از نیروهای انتظامی در اغتشاش اخیر در پایتخت اتفاق افتاد که همه مردم ایران را عزادار کرد.

امام‌جمعه زاهدان و نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برخورد قانونی با انسان‌های هرج‌ و مرج طلب باید از طریق قانون پیگیری شود که نیروی انتظامی این کار را کرد.

وی افزود: دراویش قرن‌هاست در ایران زندگی می‌کنند و نظام جمهوری اسلامی با آن‌ها رفتار مسالمت‌آمیز داشته است اما خود دراویش اعمالی انجام دادند که نقض این رفتار بود. خرابکاری و دست‌درازی به مساجد کشور و حتی گروگان‌گیری مسئولان و ایجاد ناامنی و اغتشاش در سال‌های گذشته در قم، میاندوآب و شمال کشور از جمله اعمالی بود که این گروه انجام دادند.

خطیب جمعه زاهدان اضافه کرد: آیا این گروه سرخود این کار را انجام می‌دهند یا اینکه در آخور بیگانگان سری پیدا کرده‌اند؟ قطعاً این اعمال ریشه در بیگانگان دارد و نشانه‌ها و مستنداتی از ارتباط بزرگ دراویش با گروه‌های ضدانقلاب وجود دارد.

سلیمانی گفت: تشکر از نیروی انتظامی که با صبوری و خونسردی در برابر این حرکت سعی کرد عناصر را بدون خشونت دستگیر کنند. این اوباش را از دراویش می‌دانیم اما میدانیم همه دراویش این تفکر و منش را ندارند.

وی ادامه داد: برای اثبات مدارای نظام و احتیاط همین بس که دیدیم نیروی انتظامی ۵ شهید تقدیم نظام کرد اما از طرف مقابل کسی کشته نشد. بیشتر افرادی که در این آشوب حضور داشتند نشان داده شد که فریب خورده‌اند با وجود آنکه دراویش در کل کشور فراخوان دادند اما تعداد اندکی در تهران به این فراخوان پاسخ دادند.

امام‌جمعه زاهدان افزود: اگر کسی اعتراض دارد باید از طریق قانون پیگیری کند نه اینکه با سلاح سرد و گرم به نیروی‌های انتظامی حمله‌ور شوند.

سلیمانی از مجلس شورای اسلامی و نهادهای ذی‌ربط خواست تا با این حرکت به‌شدت برخورد کنند تا بیش از این زمینه جسارت در کشور فراهم نشود.

وی گفت: ضرورت دارد کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کند تا بیش از این مدارای نظام مورد سوءاستفاده اخلال‌گران قرار نگیرد. این حرکت سرنخ خارج از کشور دارد. وزارت اطلاعات هر چه زودتر پیگیری کند و سرنخ‌ها را پیدا و خنثی کند.

خطیب جمعه زاهدان بیان کرد: اراده واضح و رصد شده ضدانقلاب برای ایجاد خشونت پی‌درپی در اجرای پروژه تخریب ایران کاملاً مشاهده می‌شود. توقع این است که مجلس و وزارت اطلاعات دامن این نوع حرکات را از کشور برچیند.