یادداشتی در ثنای معلم فداکار حمیدرضا گنگوزهی – عصر ۱۵ فرروردین ۹۵

به قلم مجتبی شجاعی – بخشدار مرکزی خاش

باز هم فداکاری برای ایران در مرز روتک و توسط مرزداران غیور بلوچ اما اینبار نه برای حفظ مرزهای جغرافیایی بلکه برای نجات جان چند دانش اموز توسط معلمی فداکار و ایثارگر که با شجاعت به استقبال خطر رفت و جان چند دانش اموز اینده ساز را به ادامه حیات خود مقدم دانست و رفت تا ، تا ابد در قلب ما خوبیهایش نگاشته شود و بشود اثر معنوی و افتخاری ملی اینبار از یک معلم جوان بلوچ مرزدار.
نه جنس کارش تراشیدن مو بود و نه تامین هزینه تحصیل کسی که البته انها هم ریشه عاطفی دارد ، او جنس کارش بوی ایثار و عشق میداد .
او سرباز این کشور بود که جانش را تقدیم نظام تعلیم و تربیت و اندیشه نمود.
او نشان داد فداکاری و ایثار محدود به مکان و زمان و موقعیتی خاص نیست ،او نشان داد هنوز داریم سرمایه های زیادی که حاضرند برای نجات همنوع خود ، خود را هزینه کنند .
چه گرانند این افراد ، نرخشان را فقط خداوندی میداند که خریدار روح معنویشان است و حمیدرضا امروز در تاریخ ثبت شد و در کنار شهدای دفاع مقدس، شهدای دفاع از مرزها، دهقان فداکارها و صدها رشید دیگر به جغرافیای این خوبان پیوست .
امیدوارم از دل این فداکاری عاطفی و ملی، جوشش محبت و فدا شدن برای همنوع و همچنین برجسته سازی شخصیت این فرد بزرگوار و تبیین ایثار وی برای جامعه در سطح محلی و ملی فراهم گردد.
به سهم خود این ضایعه تاسف بار را ابتدا به خانواده ایشان ،جامعه دلسوز و فداکار فرهنگی بالاخص مدیر کل محترم اموزش و پرورش ، مدیریت اموزش و پرورش شهرستان خاش و مردم شهرستان تسلیت عرض نموده و برای ایشان رحمت الهی و خانواده رشیدپرورشان از خداوند منان صبر مسیلت دارم.

متاثرم و بسیار اندوهگین ، از سویی به خود میبالم که به اینان فرصت خدمت یافته ام.
از اینان هم خوبتر داریم؟
درود بر مردم غیور ایران ..

مجتبی شجاعی.بخشدار مرکزی خاش ( ۱۵ / ۱ /۹۵ )