توفان در۲ روز گذشته آلوده ترین روزهای زابل را در یک‌سال اخیر رقم زد

رئیس اداره هواشناسی زابل گفت: توفان در ۲ روز گذشته آلوده ترین روزهای زابل طی یک سال اخیر را رقم زد.

توفان در2 روز گذشته آلوده ترین روزهای زابل را در یک‌سال اخیر رقم زد

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

حسین عابدی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم در زابل اظهار داشت: ایستگاه هواشناسی زابل از بعداز ظهر شنبه ۲۰ مرداد تا بعدازظهر دوشنبه ۲۲ مرداد ۳۶ بار طوفان گردوخاک به طور متوالی گزارش کرد که طی سال‌های اخیر بی سابقه بوده است.

رئیس اداره هواشناسی زابل با بیان اینکه در این مدت شاخص کیفیت هوا نیز در حالت فرا بحرانی قرار گرفت بود ادامه داد: بر اساس آمارها این دوروز آلوده ترین روزهای زابل طی یک سال اخیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته توفان گرد و خاک در بیشترین سرعت خودبه ۱۱۹ کیلومتربرساعت رسید و شاخص کیفیت هوارابه ۶۳ برابرحد مجاز رساند همچنین در این مدت دید افقی نیز بین ۱۵۰ تا ۸۰۰ مترمتغیربود و از این مقدار بیشتر نشد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان هم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: تا اوایل هفته آینده بادشدید و گرد و خاک و در نقاط مستعد توفان گردوخاک با شدتی به مراتب کمتر نسبت به دو روز گذشته در طول شب و صبح ها در شمال استان ادامه داشته و در ساعات بعدازظهر از شدت وزش باد کاسته خواهد شد.

علی ملاشاهی عنوان کرد: طی این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و نوار غربی استان ساعات بعداز ظهر وزش باد متوسط و افزایش موقتی غبار خواهیم داشت.
نواحی جنوب و جنوب شرق بتدریج کاهش غبار و در ساعات بعدازظهر قسمتی ابری و در ارتفاعات رشد ابر پیش بینی می شود.