رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی توسط این اداره‌کل، گفت: بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان واقع در شمال استان تداوم دارد.

به گزارش آوای سرحد ، علی ملاشاهی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی توسط اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان تداوم دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از امروز تا جمعه ۲۰ مردادماه وزش باد شدید گردوخاک و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مدت احتمال افزایش غبار برای زاهدان و مناطق مرکزی استان وجود دارد، افزود: توصیه می‌شود  به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه شود.

ملاشاهی ادامه داد: همچنین باید رعایت حداکثری مقررات رانندگی در ترددهای جاده‌ای به سمت سیستان و خراسان جنوبی در نظر گرفته شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز شده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/