رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از این استان به کشور پاکستان در ۸ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳۳ درصدی داشته است.

به گزارش گروه خبری مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، نادر میرشکار در نشست بررسی روند صادرات سیستان و بلوچستان به پاکستان که در اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار داشت: کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به کشور پاکستان در ۸ ماه ابتدایی سال جاری  به ارزش  ۳۱۶ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۲۱۷ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: میزان صادارت در ۸ ماه ابتدایی امسال از گمرکات استان به کشور پاکستان دارای ارزش ۸۴ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۷۷۳ دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش ۲۳۲ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۴۴۴ دلار بوده است.

وی تصریح کرد: در مدت ۸ ماه ابتدایی سال جاری از استان سیستان و بلوچستان اقلامی از جمله مصالح ساختمانی به ویژه سیمان، خرما ، گاز و  صیفی جات به کشور پاکستان صادر شده است.

میرشکار تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان حدود یک هزار کیلومتر مرز مشترک دارد که خود ظرفیت بزرگی در موضوع تجارت و مبادلات مرزی با این کشور بزرگ و پرجمعیت است.