طوایف سیستان و بلوچستان حادثه تروریستی محور خاش – زاهدان را محکوم کردند

سران طوایف و واحد های فرهنگی طوایف استان در پیام های جداگانه  حادثه تروریستی کور دلان جیش الظلم در محور خاش – زاهدان را محکوم کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری بیرک سران طوایف حوت بامری( رخشانی)،شاهوزهی،نارویی،کهرازهی،عزیزی،کرد تمین،نوتی زهی،مرادزهی،شهنوازی،هاشمزهی،میر،کرد و سهرابزهی،گمشادزهی و واحد های فرهنگی طوایف ایرندگانی،جمشیدزهی و همچنین طوایف جمالزهی، ریگی، قلندرزهی، سالارزهی، کرمزهی، تمندانی، شهلی بر، براهویی، شهرکی، بزی، اسلامی، رحمانی، شهکرمزهی،شه بخش، ناروئی، گرگیچ، عمرزهی، بامری، کبدانی و کشانی و محمودزهی،بزرگزاده،دهواری،رئیسی،جدگال،درخشان، در کنار شوراها و شهرداران و مسئولان از خاش با صدور بیانیه های جداگانه این حادثه کور را محکوم کرده اند .

 

شرارت‌ها ذره‌ای در عزم راسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خدشه وارد نمیکند

بار دیگر با دستان مزدوران حلقه‌به‌گوش استکبار به خیال واهی ایجاد خدشه در امنیت و آرامش نقاط محروم و مرزی  کشور عزیزمان،  تعدادی از فرزندان رشید و جان‌برکف این آب‌وخاک آماج انفجارنفاق و افراطی‌گری قرار گرفت و پیکر مطهرشان با خاک وخون یکسان شد.

بی‌گمان گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب و حامیان آنان که مرتکب این جنایت ننگین شدند بدانند که این شرارت‌ها ذره‌ای در عزم راسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای تأمین امنیت و مبارزه با مزدوران استکبار جهانی خدشه وارد نخواهد ساخت.

تردیدی نیست اقدامات کور و غیرانسانی ایادی سرسپرده صهیونیزم خشم و انزجار ملت آگاه کشورمان از دشمنان قسم‌خورده خود را مضاعف و خون مطهر شهیدان انسجام، عزت و سربلندی بیشتر ایران اسلامی را در تمامی عرصه‌ها تضمین می‌کند.

طائفه بصیر ،انقلابی و شهید پرور حوت بامری (رخشانی  ) ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، شهادت جمعی از رزمندگان  قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در حمله انتحاری تروریست های تکفیری به اتوبوس مدافعان میهن اسلامی در محور خاش -زاهدان را به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی )، مردم شریف و ولایتمدار استان سیستان وبلوچستان و خانواده معزز آنان تبریک و تسلیت گفته از درگاه خداوند سبحان علو درجات و حشر آن عزیزان به‌حق پیوسته با سالار شهیدان، شفای عاجل مجروحان و صبر و اجر بازماندگان را مسئلت داریم.حاج عبدالنبی بامری سر طایفه حوت بامری (رخشانی  )

 

اقدامات تروریستی جهاد در راه شیطان وهوای نفس است

خبربه شهادت رسیدن ومجروح شدن عزیزان مرزبان سپاه بسیارناراحت کننده بود،اینجانب به شدت متاثرشده ام .

حمله ناجوانمردانه وتروریستی ظالمانه گروهک تکفیری جیش الظلم درجاده عبوری به اتوبوس نظامی نشان دهنده شکست سنگین استکبارجهانی پس ازبرگزاری جشن ملی چهل سالگی انقلاب اسلامی می باشد.دشمنان ایران اسلامی ازهرسو به دنبال ضربه زدن به این ملت هستند .

ترور که درروایات با لفظ فتک آمده است که  به شدت نکوهش شده است وقباحت ترور وتضاد آن بااسلام به گونه ای است که پیامبراسلام (ص)فرمودند: الایمان قید فتک والمومن لایفتک .این حدیث درکتب فریقین آمده است..

مومن هیچگاه ناگهانی کسی رانمی کشدوایمان ترور رابه زنجیر می کشد.یعنی ترور باایمان منافات دارد.کسانی که ادعای جهاداسلامی دارند ولی جیره خواردشمنان اسلام ومسلمین هستند واقدامات جنایتکارانه وتروریستی انجام می دهند بدانند که اولا اینگونه حرکات نه اسلامی اند، نه شرعی، نه انسانی، هیچ دین وآیینی توصیه به اینگونه جنایات کور نمی کندبلکه به شدت رد می کند و اینها جهاد درراه شیطان وهوای نفس می کنندوثانیاملت شهیدپرورما ازآرمانهای انقلاب اسلامی دست نخواهند کشید وازشهادت درراه خدا هیچگونه هراسی ندارند، ملتی که بیش ازهفده هزارشهید ترور سوای شهدای عزیز جنگ تحمیلی تقدیم وطن نموده اندهرگز ازاعتقادات خویش دست نمی کشند.ثالثا بدانند این حرکت بی پاسخ نخواهد ماند وان شاء الله انتقام سختی ازگروهکهای تکفیری وابسته به استکبار خواهیم گرفت.گروهکهای تروریستی جنایتکار وجیره خوارامریکا واسرائیل وکشورهای مرتجع عربی دستشان به خون مرزبانانی آلوده است که هیچ اقدامی جزصیانت ازمرزهای ایران اسلامی وحفظ امنیت انجام نداده اند.این رابدانند که خون این شهداء دامن این ظالمان راخواهد گرفت . سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَمواأَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ.

اینجانب این حادثه انتحاری ظالمانه وددمنشانه وبه دورازانسانیت و وجدان را به شدت محکوم نموده وبه خانواده های این شهدا عزیز تبریک وتسلیت عرض می نمایم وبرای مجروحان ازخداوند منان شفای عاجل وبرای بازماندگان صبرجمیل خواستارم. حاج محمدرضاشاهوزهی سرطایفه شاهوزهی

 

اقدامات وحشیانه و ددمنشانه نشان از استیصال و درماندگی دشمن داد

شهادت جمعی از برادران سپاه، حافظان و عاملان امنیت و مدافعان کشور رو به دست گروههای تروریستی که موجب تأثر و تأسف همه‌ی مردم و مسلمانان است و بی شک، اینگونه اقدامات سخیف دشمنان ذره‌ای از اراده‌ی این مردم و مدافعان را در راه حفظ امنیت و اقتدار نمی‌کاهد را تسلیت عرض میکنم*

ما تمامی اهل سنت بلوچستان این حمله ناجوانمردانه بزدلان تروریست رابه شدت محکوم میکنیم

گروههای تروریستی و تکفیری که در صحنه های مختلف و حمله های کور کورانه شکست‌های پی در پی روبرو شده است، از سر استیصال و درماندگی به اقدامات وحشیانه و ددمنشانه دست می‌زند.

مردم شهیدپرور نصرت اباد وایل نارویی این اقدام وحشیانه را محکوم کرده و امید است که عاملین این انفجار دستگیر و به سزای اعمالشان برسند*

و در اخرازخداوندمنان برای بازماندگان این شهدای عزیزصبروشکیبایی روخواستاریم./سردار یوسف نارویی طایفه نارویی

 

توطئه ها و طراحی های شیطانی ۴۰ ساله دشمن همیشه با شکست روبرو بوده است

حمله ددمنشانه و تروریستی شامگاه امروز در سیستان وبلوچستان  و به شهادت رساندن تعدادی از دلاوران ومرزبانان سپاه پاسداران، بار دیگر نمایش اقدام کور و رذیلانه جنایتکارانی بود که اقتدار و عزت ایران اسلامی را هدف قرار داده اند.

بی تردید نمایش مقتدرانه ملت ایران در ۲۲ بهمن و مقاومت و ایستادگی مردم در کنار نظام و اقتدار نیروهای مسلح  ما در برابر گروه های تروریستی و جریانات افراطی و تکفیری و همه توطئه ها و دشمنی ها را که با حمایت و پشتیبانی امریکا، رژیم صهیونیستی و برخی حامیان مرتجع منطقه، تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی و ملت های مظلوم منطقه و ایران اسلامی را نشانه رفته اند به شکست کشانده و ناچار دست به ترور کور زدند.

همزمانی این اقدام ددمنشانه از سوی یک گروه تروریستی با دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران ،  یادآور توطئه ها و دشمنی های صدام و ایادی استکبار و دشمنان استقلال، هویت و انسجام ملت ایران است که در جنگ تحمیلی با شکست مواجه گردیدند و در طول چهل سال گذشته همه توطئه ها و طراحی های شیطانی خود را به کار گرفتند که با مقاومت و مقابله ملت و نظام با همه تهدیدات و توطئه ها هر روز بر اقتدار و عزت ایران اسلامی افزوده شد و امروز به عنوان قدرت تاثیرگذار منطقه ای خواب توطئه گران و دشمنان را به نابودی کشانده و این مسیر ادامه خواهد داشت.

شهادت مظلومانه این عزیزان را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت بزرگ و شریف ایران و بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض می نمایم که خون پاک آنان ملت و نظام ایران را در پاسداشت آرمان ها و مقابله با هر گونه توطئه دشمنان منسجم تر و محکم تر خواهد نمود و ما مرز نشینان ایل باستانی کرایی در سیستان بلوچستان ضمن محکوم کردن این حرکت زشت و ناجوانمردانه ، مصمم تر شدیم تا پای جان خود و تا آخرین قطره جان خود در حفظ وجب به وجب این خاک و حفظ آرمانهای نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار برادران نظامی خود تلاش کنیم .

سردار حاج سعید محمد و حاج امان الله کهرازهی

 

مردم آگاه و ولایتمدار ایران اسلامی عاشق شهادت در راه وطن اند

بار دیگر دست های کثیف تروریست های تکفیری از آستین مثلث شوم تروریستی که چشم دیدن پیروزی و شادی مردم انقلابی ایران زمین در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نداشتند بیرون آمد و با حمله تروریستی به اتوبوس حامل پاسداران امنیت مرزهای عزیزمان باعث شهادت چندین نفر از برادرانمان و مجروح شدن تعدادی دیگر شدند

در بحبوحه حضور افتخار آفرین مردم عزیزمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، خبر شهادت و زخمی شدن فرزندان این مرز و بوم بسیار تلخ و دردناک بود و ملت انقلابی ایران را سخت در اندوه فرو برد.

دشمنان این آب و خاک سالیان متمادی سعی کرده اند از راه های مختلف از جمله ترورهای وحشیانه در اراده آهنین ملت ایران خللی وارد کنند، اما مردم آگاه و ولایتمدار ایران اسلامی عاشق شهادت در راه وطن بوده و همواره پشت سر امام عصرشان مقام معظم رهبری حافظ این نظام مقدس بوده و راه عزت و سرافرازی را مقتدرانه پیموده اند.

تروریست های تکفیری و اربابانشان بدانند اینگونه حرکات شنیع و ناجوانمردانه در عزم و اراده ملت ایران با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری خللی وارد نکرده و موجب اتحاد و وحدت بیش از پیش ملت انقلابی در مقابل دشمنان این آب و خاک و اسلام خواهد شد.

◼️تروریست های ت کفیری آگاه باشند به فرموده مقام معظم رهبری دوران بزن و در رو تمام شده است و به یاری الله سپاه پاسدارن بخصوص قرارگاه قدس جنوب شرق کشور گوشمالی سختی به آنان می دهد.

◼️طایفه عزیزی این جنایت غیر بشری را به شدت محکوم کرده و از مسئولین امر و پاسداران گمنام تقاضای تعقیب، دستگیری و مجازات عاملان این جنایت هولناک را دارد.

حاج محمدکریم عزیزی به نیابت از طایفه عزیزی شهادت برادران و فرزندان این مرز و بوم را خدمت مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده محترمشان تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال شفای عاجل برای مجروحان مسئلت دارد./محمدکریم عزیزی/ طایفه عزیزی

 

 پاسداران انقلاب اسلامی با عزم و اراده فولادین و آهنی از نظام و میهن انقلاب اسلامی دفاع مینماید

در پی حضور حماسی و باشکوه ملت شریف و فهیم استان در راهپیمایی ۲۲بهمن معاندین کوردل و تروریستهای تکفیری و جیره خوران نظام ارتجاع خباثت و کینه خویش را با عملیاتی تروریستی و ناجوانمردانه نشان دادند.

در این عملیات ناجوانمردانه متاسفانه تا این لحظه شماری از فرزندان ملت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه ی چانعلی در جاده زاهدان به خاش شهید و مجروح شده اند.

طایفه کرد تمین به همراه سایر عشایر و طوایف این عمل ناجوانمردانه را شدیدا محکوم مینماید و ضمن عرض تسلیت خدمت مقام معظم رهبری و خانواده معظم این شهدا، برای شهدای  این حادثه علو درجات و برای مجروحین شفای عاجل و کامل آرزومند است .

این حادثه تاثیری در عزم و اراده ی فرزندان ملت در سپاه برای ایجاد و حفظ آرامش و امنیت ندارد و پاسداران انقلاب اسلامی با عزم و اراده فولادین و آهنی از نظام و میهن انقلاب اسلامی دفاع مینماید.

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

حاج عبدالنبی کرد سر طایفه کرد تمین

 

 

خط باطل جهالت تکفیری بیش از پیش نمایان شد

این حرکت مزدوران تروریست و هدف قرار دادن خدمت گذاران بی گناه،باردیگر خط باطل جهالت تکفیری را بیش از پیش نمایان ساخت،دست نشاندگان باید بدانند که تمامی ملت ایران یک دل و یک صدا،متحد در مقابل دشمنانی که میخواهند به این آب و خاک تعرض نمایند چون کوه محکم و استوار ایستاده اند.

پایان از بارگاه ایزد منان برای این شهدا مغفرت تامه و رفع درجات و برای عزیزانشان اجر و صبر فراوان و همچنین برای مجروحان شفای عاجل مسألت کرد و از بازماندگان شهدای این حادثۀ تلخ و ناگوار خواسته است که وی را در غم خود شریک بدانند.

سردار کل طایفه نوتی زهی حاجی مجید نوتی زهی

 

حفظ وحدت موجب آبادانی منطقه و سعادت استان و کشور میشود

حرکت کور و رذیلانه ایادی استکبار جهانی و مزدورانشان در به شهادت رساندن و زخمی شدن  جمعی از فرزندان فداکار جمهوری اسلامی و مدافعان مرزهای کشور، این واقعه اسفناک را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده معظم شهدا و همه ملت شریف ایران به ویژه مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان تسلیت می گوییم و با اشاره به ضرورت حفظ وحدت بین شیعه و سنی و جلوگیری از هر گونه تفرقه که زاییده برنامه ریزی دشمنان برای مانع از رشد و تعالی کشور اسلامیمان است، شیعه و سنی را برادر و هم پیمان برای آبادانی منطقه و سعادت استان و کشور می دانیم.

⏪   می داند که ملت غیور ایران تحت رهبری مقام معظم رهبری و با بصیرت و هوشیاری، هیچگاه فریب نیرنگ های رذیلانه صهیونیست جهانی را نخواهند خورد لذا سعی می نماید با حرکت های کور و غیر انسانی و غیر اخلاقی دست به چنین اقدامات جنایتکارانه ای بزنند.

مردم استان سیستان و بلوچستان، سال ها و سال هاست که به صورت مسالمت آمیز و در کنار هم زندگی و در شادی هم شاد و در غم های یکدیگر گریسته اند بنابراین امروز شیعه و سنی از شهادت و زخمی شدن جمعی از پرسنل فداکار نیروی زمینی سپاه  بسیار اندوهگین هستند.

حاج عبدالعزیز مرادزهی سرطایفه مرادزهی

 

ترور و  به شهادت رساندن فرزندان انقلاب خوی وحشی گری و خیانت گری دشمن را نمایش میدهد

شکوه و عظمت انقلاب اسلامی که ملت شهیدپرور و ولایت مدار در هفته گذشته جشن چهل سالگی آن را پرپا کردند خاری در چشمان دشمنان و معاندین نظام و ملت  اسلامی بوده است

‎تروریست‌ها که به نام شریعت تیغ تیز بر چهره نورانی دین مبین اسلامی می کشند با ترور و  به شهادت  رساندند فرزندان انقلاب خوی وحشی گری و خیانت گری   خود را به نمایش می گذارند

‎تروریستها با نگاه  سراسر ترس و وحشت خود از عظمت ملت بیدار و ولایت دار ایران اسلامی  در راهپیمایی ۲۲بهمن اخیر  سعی بر تلخ کام نمودن مردم شهیدپرور پس از شادی سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی را داشتند باید بدانند که شهادت افتخار مردان با تقوای خداست و تا آخرین قطره خون از انقلاب و ولایت پاسداری خواهیم کرد

‎این حملات دردمشانه به فرزندان انقلاب که در حال خدمت در سپاه مقدس و پاسداری از کیان نظام و انقلاب مشغول بودند نه تنها ملت دلاور ایران اسلامی را از حرکت به سمت پیشرفت و توسعه باز نمی دارد بلکه قدرت و اراده آنان را در مسیر انقلاب و منویات مقام معظم رهبری قوت خواهد بخشید و خون پاک شهیدان این مرز و بوم مایه آبیاری درخت تنومند انقلاب اسلامی خواهد شد.

طایفه مرزدار و ولایت مدار شهنوازی ضمن محکوم نمودن این اقدام غیر انسانی در به شهادت رساندن رزمندگان غیور و شجاع سپاه مقدس به دست دشمنان کور دل و جیره خوار را خدمت رهبر فرزانه و ملت بزرگ و شهید پرور ایران اسلامی و تک تک خانوادهای شهدا تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال صبر جمیل  و علو درجات را مسالت می نماییم

(رهسپاریم باولایت تا شهادت)/سردار خوبیار شهنوازی سر طایفه شهنوازی

 

شکست برنامه غربی ها در جشن چهل سالگی انقلاب باعث انجام حرکت ناجوانمردانه شد

شکست برنامه‌ غربی ها و دشمنان انقلاب در میادین مختلف و همچنین خشم آنها از همبستگی و اتحاد ملت با دولت در جشن چهل سالگی انقلاب باعث انجام حرکت ناجوانمردانه و برنامه ریزی شده عده ایی فریب خورده مزدور شد که با وقاحت تمام به اتوبوس حامل مرزبانان غیور و شجاع ایران اسلامی حمله کردند که باعث پر پر شدن عزیزان جان بر کف پارهای تن انقلاب شد
طایفه کرد،میر،سهراب زهی این حرکت کور ایادی استکبار را به شدت محکوم و این ضایعه دردناک را به پیشگاه مقام معظم رهبری ، عموم مردم پایدار ایران منجمله خانواده آسیب دیده گان این حادثه تسلیت عرض می نمایید

همچنین تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا خون این عزیزان پایمال نشود و همچون گذشته در راستای تامین امنیت با تمام وجود با نیروهای امنیتی و سپاه همکاری خواهیم نمود تا دیگر هیچوقت شاهد همچین مواردی نباشیم./ولی محمد کرد سر طایفه میر،کرد،سهراب زهی

 

مردم سیستان و بلوچستان خواهان امنیت و صلح در سایه آزادی و توسعه فراگیر هستند 

خبر انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل حافظان وطن از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از کارکنان سپاه شد، باعث تأسف و تألم شدید گردید.
بنده این اقدام تروریستی را قویا محکوم می‌کنم و آن را در راستای منافع دشمنان کشور و ملت فهیم ایران می‌دانم. بدون شک بیش از هرکسی، مردم سیستان‌وبلوچستان از چنین حوادثی آسیب می‌بینند؛ مردمی که خواهان امنیت و صلح در سایۀ آزادی و توسعه فراگیر هستند.
بازماندگان شهدای این حادثۀ تلخ و ناگوار ما را در غم خود شریک بدانند. از بارگاه ایزد منان برای این شهدا مغفرت تامه و رفع درجات و برای عزیزانشان اجر و صبر فراوان و همچنین برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم./علیم غمشادزهی سرطایفه گمشادزهی

 

هوشیاری و تیزبینی سربازان وطن دشمن را از تحقق اهداف خود باز اشته است

شهادت مظلومانه، ناجوانمردانه ، دلخراش جمعی سربازان نظام و انقلاب و مدافعان میهن تسلیت باد.

بار دیگر منافقان کور دل و مستکبران و جیره خواران شیاطین بزرگ « آمریکا و اسرائیل» ثابت کردند که حقوق آنها با ریختن خون انسانهای بیگناه پرداخت میشود.

بار دیگر گروهک های تکفیری که در یوم الله ۲۲ بهمن ماه با هوشیاری و تیزبینی سربازان وطن موفق به هیچ گونه خرابکاری در سطح کشور عزیزم ایران نشدند و خشمگین از حضور و جشن چهل ۴۰ سالگی ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی شدند با حمله به اتوبوس سپاه مقدس حرکتی ناجوانمردانه انجام دادند که منجر به شهادت تعدادی از فرزندان ایران و انقلاب شد.

ما مردم بخش ایرندگان این حرکت تروریستی را محکوم میکنیم و انتظار داریم با عاملین ، مسببان و…. این حادثه کور در هرکجای عالم برخورد شود تا درس عبرتی باشد برای آنانی که همچین افکار پلید و شیطانی در سر دارند.

علما ، روحانیون، معتمدان ،شورای اسلامی شهر و بخش ایرندگان، دهیاران، ریش سفیدان، فرهنگیان، جوانان، کشاورزان و بانوان بخش ایرندگان

 

خشم ،لعن و عذاب خداوند گریبانگیر دشمن خواهد شد

هر کس مؤمنى را به عمد بکشد مجازاتش آتش جهنم است که در آن جاوید معذب خواهد بود. خدا بر او خشم و لعن کند و عذابى بسیار شدید مهیا سازد .

بار دیگر دشمنان اسلام و نظام اسلامی با حرکتی شیطانی و شنیع ، موجب به شهادت رساندن عده ای از حافظان و رزمندگان جان بر کف کشور اسلامی ایران شدند .

طایفه هاشمزهی با تأثر و تألم فراوان ، این حرکت جانیان و خونریزان را محکوم ساخته و خود را با خانواده های دردمند شهدای حادثه هم درد می داند .

از خداوند یکتا می خواهیم بانیان این جنایت و متفکران این حوزه پلید را که هر باره با حملات کور و بزدلانه سعی در به هم زدن وحدت و امنیت مردم استان می نمایند به سزای ننگینشان برساند ./حاج احمد هاشمزهی سرطایفه ایل هاشمزهی

 

جنایات تروریستی  ذره ای از وحدت مردم ایران را کم نخواهد کرد

خبر شهادت پرسنل سپاه پاسداران در مسیر جاده خاش زاهدان یکی از وحشی ترین جنایات اخیر بود و نشان داد که دشمن توان دیدن همدلی و همبستگی ملت همیشه در صحنه را ندارد.

دشمنان بدانند با این جنایات ذره ای از وحدت مردم ایران کم نخواهد شد بلکه برادری ما نسبت به هم چندین برابر خواهد شد.

طایفه جمشیدزهی این جنایت و فاجعه بزرگ را محکوم می کند و دستگیری هر چه سریعتر عاملان این جنایت و رساندن آن ها به اشد مجازات را خواستاریم.