مرکز بهداشت پاسخگوی ۲۵ درصد از نیازهای حوزه سلامت است

رییس مرکز بهداشت خاش گفت: جهت دستیابی به ۷۵ درصد دیگر از سهم سلامت نیازمند مشارکت بخش خصوصی،ادارات و سازمان های دولتی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بیرک علی نقی زاده شب گذشته در جلسه مشترک مرکز بهداشت و شهرداری با محوریت موضوع کانون سلامت محلات اظهار داشت: ارائه خدمات سلامت بعنوان یک حق همگانی باید از سوی مرکز بهداشت و سایر ادارات مورد توجه بیشتری قرار گیرد‌.

وی افزود: مرکز بهداشت خاش در بهترین شرایط و در صورت استفاده از تمامی ظرفیت های موجود اعم از منابع انسانی و لجستیکی فقط می تواند پاسخگوی ۲۵ درصد از نیازهای حوزه سلامت مردم باشد.

نقی زاده تاکید کرد: جهت دستیابی به ۷۵ درصد دیگر از سهم سلامت نیازمند مشارکت بخش خصوصی،ادارات و سازمان های دولتی و به ویژه مسئولیت پذیری تمامی اقشار جامعه از ضروریات و منویات این کار است.

رییس مرکز بهداشت خاش با اشاره به اهمیت تشکیل و راه‌اندازی کانون سلامت محلات برای اجتماعی کردن سلامت در بین مردم گفت: در نظر داریم تا با جلب مشارکت بیش از پیش مردم و جوامع محلی نسبت به شناسایی ظرفیت های موجود خارج سازمانی در حوزه سلامت اقدام کنیم تا ارتقاء شاخص های سلامت در جامعه محقق شود.

وی تصریح کرد: خدمات و هماهنگی شهرداری و شورای شهر بعنوان سازمان های همراه حوزه سلامت به ویژه در خصوص جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب های خانگی با هدف پیشگیری از بیماری های روده ای،انگلی، اسهال، التور و… نیز مثبت و موثر بوده است.

عبدالمجید تمندانی شهردار خاش نیز در خصوص حل مسایل و مشکلات بهداشتی مردم خاش و همچین برخی از موانع و مشکلات موجود پیشنهاداتی ارائه داد.