ستاد گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در خاش تشکیل جلسه داد

حماسه فتح خرمشهر یکی از پرافتخارترین مقطع دوران دفاع مقدس است که با مقاومت در سایه وحدت و همدلی مردم ، سپاه، ارتش و بسیج رقم خورد.

 

به گزارش پایگاه خبری بیرک فرماندار شهرستان خاش در جلسه ستاد گرامیداشت این واقعه تاریخی اظهار کرد: حماسه فتح خرمشهر یکی از پرافتخارترین مقطع دوران دفاع مقدس است که با مقاومت در سایه وحدت و همدلی مردم ، سپاه، ارتش و بسیج رقم خورد.

حمیدالدین یوسفی با بیان اینکه پس از فتح خرمشهر مسیر دفاع مقدس تغییر یافت و شش هزار کیلومتر از سرزمین که تصرف شده بود، آزاد شد و ضربه سختی بر پیکره دشمن وارد شد.

مسئول دفتر حفظ نشر آثار و دفاع مقدس در این آئین با گرامیداشت سوم خرداد حماسه فتح خرمشهر را نقطه عطف دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: این روز نماد مقاومت و ایثار مردم ایران در مقابل دشمنان اسلام است.

دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد در شهرستان حماسه آزادسازی خرمشهر را فرصتی برای بازنمایی روح مقاومت و مجاهدت مردم به ویژه جوانان دانست و تصریح کرد: هر ملتی در طول تاریخ خود گردنه‌های متعددی پیش رو دارد که سخت‌ترین این گردنه‌ها و در عین حال ماندگارترین آنها دفاع از استقلال، ‌تمامیت، شرف و به ویژه اندیشه‌ها و باورهای ملت‌ها است.

سعدی عنوان کرد: نصب بنر و پلاکارد بر سردرب ادارات، ایجاد سنگر جلوی درب ادارات که مظهر مقاومت و پایداریست، غبار روبی مزار شهدا گمنام، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران عملیات بیت المقدس، برگزاری صبحگاه مشترک، سخنرانی فرماندهان جنگ در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه کتاب و عکس مقاومت در سالن ارشاد، بازخوانی عملیات بیت المقدس در دانشگاه ها با محوریت دانشگاه پیام نور، برگزاری شب شعر خرمشهر، برپایی کرسی تلاوت قرآن مجید با حضور قاری بین المللی و برپایی مسابقات بومی و محلی از جمله برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر در شهرستان است.

ابراهیم صباغ رئیس دانشگاه آزاد واحد خاش بر ضرورت انتقال ارزش‌ها و جانفشانی‌های بزرگ‌مردان تاریخ ایران اسلامی به نسل جدید تأکید کرد و با اشاره به اثرات فرهنگی حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر، گفت: نسل جوان امروز ما از نزدیک دوران دفاع مقدس را ندیدند و باید واقعیت‌های دفاع مقدس برای جوانان بازگو شود.

خالد کرد، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به پیامدهای حماسه بزرگ سوم خرداد سال ۶۱ تصریح کرد: بی‌تردید شفاف‌سازی و تبیین همه‌جانبه علل، اهداف بسترها و زمینه‌های آغاز جنگ تحمیلی، ضمن خنثی کردن سناریوهای دشمنان اسلام و نظام می‌تواند درس‌ها ی آموزنده هشت سال دفاع مقدس را برای همیشه تاریخ سرلوحه حرکت نسل‌های این مرز و بوم قرار دهد.

جانشین تیپ ۲۸۸زرهی شهید سلیمان هاشمزهی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی با تمام کشورهای غربی و شرقی در جنگ بود افزود: طول هشت سال دفاع مقدس جنگ ما با رژیم بعثی عراق نبود بلکه با تمام قدرت های استکبارگر جهان بود

تیمور کرد،رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خاش گفت: حماسه فتح خرمشهرباید به صورت ویژه به آن پرداخته شود و آنها به عنوان تاریخ پرافتخار ملت ایران ثبت و ضبط شود.