مهراله رخشانی مهر

مدیرکل سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس گفت: مدارس کپری و غیر استاندارد سیستان و بلوچستان تا مهر ۹۹ حذف می شوند.

به گزارش آوای سرحد ، مهراله رخشانی مهر در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خاش اظهار داشت: سرانه آموزشی در کشور ۵/۲  متر مربع می باشد که ۱۱ استان کشور زیر خط میانگین قرار دارند

وی افزود:سه استان تهران، سیستان وبلوچستان و البرز پایین ترین شاخصه و سرانه را در کشور دارا می باشند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با رویکردی که آموزش و پرورش در جهت تجهیز و نوسازی مدارس در سطح کشور دارد الان حدود ۷۰ درصد مدارس کشور مقاوم و فقط ۳۰درصد مدارس تخریبی هستند که امیدواریم بتوانید ۲۰۰مدرسه جدید را تا پایان سال نوسازی و تجهیز نماییم

رضا سرحدی نیا سرپرست سازمان توسعه،تجهیز و نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه عنوان کرد: با توجه به جابجایی های که از طریق عشایر صورت میگیرد شاخصه فضای آموزشی در شهرستان خاش ۴/۱۷ مترمربع می باشد که با توجه به اجرایی نمودن سند برنامه ریزی استان به عنوان پایلوت در کشور از پایین ترین لایه های هر شهرستان نیازها بررسی شده و اجرا می شوند.

همچنین بخوانید

مهدی عیدوزهی معاون عمرانی فرمانداری شهرستان خاش نیز در این جلسه بر ضرورت نوسازی مدارس قدیمی شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به بازدیدی که از مدارس بخش های و سطح شهر داشتیم نیاز است تا مدارس بیشتری نوسازی و تجهیز شوند.

خالد کرد مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خاش گفت: محرومیت در مدارس شهرستان وجود دارد و اکثرا بعلت نبود فضای آموزشی مناسب ترک تحصیل می کنند و به سمت مشاغل بزهکاری کشیده می شوند.

وی افزود: مدارس خاص شهرستان همچون مدرسه تیزهوشان فاقد فضای آموزشی مناسب و استاندارد می باشد و با ۴۰۰ فضای آموزشی و ۱۸۶۰نیرو کار تعلیم و تربیت دانش آموزان را انجام می دهیم.

همچنین بخوانید :

مولوی عبدالستار حسین زهی از فرهنگیان و معتمدین شهرستان خاش با بیان استفاده از نیروهای خرید خدمات در دوره متوسطه اول و دوم عنوان کرد: برای توسعه هر چه بهتر مدارس روستایی و عشایر از نیروهای آموزشی هر منطقه استفاده گردد.

کریم بخش کردی تمندانی از معلمان پیشکسوت شهرستان خاش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فداکار شهرستان که به زیر آوار رفت تا جان دانش آموزش خود را نجات دهد گفت: ما کمبود فضای جانمایی نداریم و خیلی از مدارس فاقد فضای مناسب آموزشی هستند و برای جانمایی مدارس تازه تاسیس خود آموزش و پرورش تصمیم بگیرد.

گفتنی است در این جلسه روسای آموزش و پرورش میرجاوه، نصرت آباد و نوک آباد و تعدادی از معلمان به بیان گزارش و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای خبر/۳۲۱۴