واکنش شخصیت ها و طوایف  سیستان و بلوچستان در محکومیت ترور شهید فخری زاده

شخصیت ها، منتفذین، سران طوایف و واحد های فرهنگی طوایف مختلف سیستان و بلوچستان، در پیام هایی ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته ای و دفاعی کشور، شهید محسن فخری زاده را محکوم کردند.

به گزارش آوای سرحد “مولوی عبدالحمید”، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با ناجوانمردانه و ظالمانه خواندن این اقدام در پیامی آورده است:

خبر ترور ناجوانمردانه و ظالمانه‌ی جناب آقای محسن فخری‌زاده، از مدیران برجسته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و یکی از برترین دانشمندان هسته‌ای کشورمان باعث تأسف و تألم گردید.

بنده این جنایت آشکار را به شدت محکوم می‌کنم و برای شهید محسن فخری‌زاده مغفرت تامه و علو درجات از بارگاه الهی مسئلت دارم. خداوند به بازماندگان مرحوم اجر و صبر عنایت کند و عوامل ترور ایشان را به سزای اعمالشان برساند.

طایفه نوتی زهی نیز در پیامی شهادت دانشمند برجسته کشور را تسلیت گفت،  پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

ترور ناجوانمردانه شهیددکتر محسن فخری زاده، از دانشمندان برجسته کشورمان توسط عوامل رژیم بدنام و جعلی صهیونیستی نشان داد دشمنان ملت ایران نتوانستند اراده این ملت بزرگ را در جنگ اقتصادی و تحریکات نظامی بشکنند و حالا با تمسک به اقدامات بزدلانه تلاش می کنند در عزم و اراده مردم ایران خلل وارد کنند ولی همانگونه که در چهار دهه گذشته نتوانستند، پس از این هم نخواهند نتوانست. شهادت مظلومانه محسن فخری زاده را خدمت رهبر معظم انقلاب،وزیر محترم دفاع، همکارانشان و ملت قهرمان‌پرور ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای این شهید عزیز علو درجات را خواستاریم.

همچنین طایفه گمشادزهی با ارسال پیامی ترور دانشمند شایسته ایران را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت سرطایفه گمشادزهی به شرح زیر است:

بسم رب شهدا و الصدیقین

با سلام و تحیات

شهادت دانشمند هسته ای جناب آقای دکتر محسن فخری زاده را به محضر رهبر معظم انقلاب و تیم پرافتخار و شهید پرور هسته ای تبریک و تسلیت عرض می کنم.

اینجانب با تأثر عمیق و اندوه فروان در غم از دست دادن چنین فرزندان برومند ولایت الهیه فقیه برای حضرتعالی و سایر دانشمندان پرافتخار نظام اسلامی آرزوی توفیق و سربلندی دارم و منتظر تحقق وعده الهی [وَ لِیُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ یَمْحَقَ الْکافِرِینَ] هستیم.

[حاج] حمید گمشادزهی  خادم طایفه  گمشادزهی

پیام تسلیت طایفه سیاحانی در‌ محکومیت اقدام بزدلانه تروریست ها در به شهادت رساندن شهید فرخی زادع به شرح زیر است:

شهادت هنری است که تنها نصیب مردان خدایی می شود.

جمعه ای دیگر با امتداد خون سرخ شهادت بر لوح تاریخ ثبت گردید. خبر تلخ و ناگوار ترور و شهادت سردار سرتیپ پاسدار پرفسور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان قلب تمامی آزادیخواهان جهان اسلام خاصآ ملت شهید پرور ایران اسلامی را جریحه دار کرد.

بار دیگر ایادی استکبار جهانی و رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی که دست خود را از همه جا کوتاه دیده و توان رویایی با جوانان غیور این مرز و بوم را در خود ندیده در اقدامی بزدلانه به ترور و تروریسم روی آورده و دست پلید خود را به خون پاک یکی دیگر از مدیران و خدمتگزاران ارشد عرصه علمی و پژوهشی و دفاعی کشورمان آغشته کردند به این خیال واهی که خواهند توانست مانع پیشرفت و پیشروی ملت ایران در عرصه های مختلف علمی و فناوری شوند. اما دشمنان نمی دانند با شهادت فرزندان این ملت درخت انقلاب و بیداری ملت های مظلوم جهان آبیاری خواهد شد و روی هرشاخه آن جوانان شهادت طلب و انقلابی بیشماری به ثمر خواهد نشست.

بقول سردار سپهبد شهید حاجی قاسم سلیمانی ما ملت امام حسین ( ع) هستیم. بدون تردید همه عوامل و ایادی این حرکت مزورانه شناسایی و پاسخ سخت و کوبنده ملت ایران را دریافت خواهند کرد.

اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام وقیخانه و ددمنشانه، شهادت این شهید والامقام را محضر ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای مدظله العالی و تمامی آزادیخواهان جهان اسلام و ملت شهید پرور ایران و خانواده‌های شهدا خاصآ خانواده معزز شهید محسن فخری زاده تبریک و تسلیت عرض می نمایم و از خداوند منان برای این شهید عزیز علو درجات و برای مجروحین همراه شفای کامل مسئلت دارم خداوند روحشان را با سرور سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام در بهشت برین محشور بفرمایند.امین یا رب العالمین.

با احترام [حاجی] احمدرضاسیاهانی خادم  طایفه سیاهانی

پیام تسلیت طایفه عزیزی در پی شهادت مظلومانه دانشمند هسته ای کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّهَ عَرَّفَها لَهُم :و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی شود. خداوند به زودی آنان را راه می نماید و حالشان را نیکو می گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، ماوا می دهد،اقدام ناجوانمردانه ترور شهید دکتر محسن فخری زاده یکی از مدیران متعهد و متخصص را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماییم.

محمدکریم عزیزی خادم طایفه عزیزی

پیام تسلیت طایفه نوتی زهی و محکومیت ترور دانشمند برجسته هسته ای کشور به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

ترور ناجوانمردانه شهیددکتر محسن فخری زاده، از دانشمندان برجسته کشورمان توسط عوامل رژیم بدنام و جعلی صهیونیستی نشان داد دشمنان ملت ایران نتوانستند اراده این ملت بزرگ را در جنگ اقتصادی و تحریکات نظامی بشکنند و حالا با تمسک به اقدامات بزدلانه تلاش می کنند در عزم و اراده مردم ایران خلل وارد کنند ولی همانگونه که در چهار دهه گذشته نتوانستند، پس از این هم نخواهند نتوانست.

شهادت مظلومانه محسن فخری زاده را خدمت رهبر معظم انقلاب، وزیر محترم دفاع، همکارانشان و ملت قهرمانپرور ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای این شهید عزیز علو درجات را خواستارم.

واحد فرهنگی طایفه نوتی زهی

همچنین پیام تسلیت طایفه گرگیج در پی شهادت دانشمند برجسته و مطرح هسته ای و موشکی کشور به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

(  انا لله وانا الیه راجعون  )

بار دیگر تروریست های کوردل ونوکران وابسته به استکبار جهانی در اقدامی ناجوانمردانه یکی از دانشمندان و فرهیختگان عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور شهید دکتر محسن فخری زاده  را به شهادت رساندند.که خبر حادثه‌ی این شهادت موجب تالم وتاثر فراوان  همه مردم کشور واستان بخصوص طوایف وعشایرگردید.

شهادت این دانشمند صنعت دفاعی کشور را خدمت رهبرفرزانه و فرمانده ی معظم کل قوا مدظله العالی، ملت شریف ایران، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران گرانقدر ایشان و بخصوص خانواده معزز شهید تسلیت عرض می نماییم. و ازخداوند سبحان علو درجات،غفران ورحمت های الهی رابرای شهید عزیز،  صبر و شکیبایی و اجر را برای خانواده محترم و بازماندگان ایشات مسئلت داریم.

[حاج] مهدی گرگیج ، خادم طایفه گرگیج

پیام تسلیت سرطایفه محمدانی به شذح زیر است :

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ. فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ. وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت مظلومانه دانشمند هسته‌ای،نخبه علمی شهید دکتر محسن فخری زاده که توسط عده ای بزدل در ظهر یک روز تعطیل ترور شدند موجب تاسف و حسرت عمیق شد. اقدام بزدلانه ترور شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران ایشان با اخلاصی کم نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های علمی موجبات تربیت دانشمندان جوان هسته ای و متعهد بودند که پس از سال‌ها مجاهدت های علمی توسط تروریست های بزدل به شهادت رسیدند.

ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی، شهادت ایشان را به محضر، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، یاران و جامعه علمی و دانشگاهی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت گفته، از خداوند متعال برای شهید دکتر فخری زاده علو درجات مسئلت نموده

[حاج] عطاالله محمدانی خادم طایفه محمدانی

طایفه ریگی هم در پیامی شهادت دانشمند بزرگ ایرانی را تبریک و تسلیت گفت ، متن پیام طایفه ریگی به شرح زیر است:

” و من یقتل مومناً متعمداً فجزاءُهُ جهنّمُ خالداً فیها و غضب اللهُ علیه و لعنهُ و اعدُّ لهُ عذاباً عظیماً ”

حادثه‌ی تاثر برانگیز حمله تروریستی به رییس سازمان پژوهش ونوآوری وزارت دفاع دانشمند محسن فخری زاده ما را به شدت متأثر و محزون گردانید . این دست جنایات وحشیانه ناشی از اندیشه‌های متحجرانه و متعصبانه برخواسته از ذهن‌های کور و بسته و وابسته به هر رنگ و بو و طرح است که از سوی دشمنان ایران سربلند طراحی و توسط مزدوران آنها اجرا می‌شود و نشانگر عمق دشمنی‌شان علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است. سردمداران این جنایات و سربازان شیطان بدانند مردمانِ این سرزمین حوادث و سختی‌ها بسیار دیده‌اند و سرد و گرم روزگاران بسیار چشیده، لیکن هرگز سرِ تسلیم در مقابل ظلم و جور و جنایت و خباثت فرو نیاورده و نخواهند آورد.

طایفه ریگی (نتوزهی،حسین بر، گنگوزهی) ضمن محکومیت این حمله‌ی کور تروریستی،  شهادت این دانشمند والا مقام را به فرمانده کل قوا (مقام معظم رهبری) وعموم ملت  ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نماید.

سرطایفه مرادزهی نیز در پیامی ضمن محکوم کردن این حادثه ناگوار برای تحقق انتقام سخت اظهار امیدواری کرد ، متن پیام وی به شرح زیر است:

«وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّهَ عَرَّفَها لَهُمْ

و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی شود.خداوند به زودی آنان را راه می نماید و حالشان را نیکو می گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، ماوا می دهد».

بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.

شهادت دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را خدمت همه هموطنان عزیز، بخصوص خانواده گرانقدر آن شهید، تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم #انتقام_سخت در انتظار مسببان این حادثه باشد.

[حاج] عبدالعزیز مرادزهی سرطایفه مرادزهی

پیام تسلیت طایفه هاشمزهی در پی شهادت ناجوانمردانه محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح کشور، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«« *وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ*»»
هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده مپندار، بلکه زنده اند که نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.
شهادت دانشمند هسته ای ، دکتر محسن فخری‌زاده برگ زرین دیگری به سند افتخارات ایران اسلامی افزود .
این ترور ناجوانمردانه نشان از اوج بی تحملی و خصومت دشمنان اسلام و ایادی کفر داشت، که حاصل ناکام ماندن تحریمهای ظالمانه و خصمانه ایشان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود . در طول تاریخ ریخته شدن این خون‌های پاک است که موجب تقویت درخت انقلاب اسلامی شده است ، لذا اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام خبیثانه استکبار جهانی و سرکردگان ناجوانمرد ایشان شهادت دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که سالها عمر پر برکت خویش را صرف مجاهدت و ارتقا توان دفاعی کشور نمود را به محضررهبر معظم انقلاب و آحاد مردم سلحشور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

[حاج احمد] هاشمزهی سرطایفه هاشمزهی

همچنین واحد فرهنگی طایفه جمشیدزهی با ارسال پیامی به شرح زیر محکومیت این اقدام تروریستی را اعلام کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (سوره احزاب/ ۲۳)
از میان مؤمنان مردانى‌ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند.
دشمنان بدانند ما ملت شهادتیم، ازشهادت هراسی نداریم، این نشان از عظمت و قدرت ما میدهد،قطعا پاسخ خون های پاک ریخته شده را بی پاسخ نمیگذاریم.
بار دیگر اوج خباثت، عداوت و کینه‌توزی دشمنان قسم خورده مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ترور شوم دانشمند فرهیخته کشور دکتر محسن فخری زاده نمایان شد و این شهید بزرگوار به جمع یاران شهیدش پیوست.
دشمنان جمهوری اسلامی ایران بدانند، با ترور انسان های والایی همچون‌ شهید فخری زاده نه تنها پیمودن طریق مقدس نظام اسلامی متوقف نمی شود، بلکه خون پاک این شهدا، وحدت مضاعف، رشد و تثبیت این نظام مقدس به ارمغان خواهد آورد.
ضمن محکومیت و انزجار از این اقدام کوردلانه دشمنان، شهادت این سردار،نخبه جهانی و بزرگ علم و پژوهش هسته ای  کشور را محضر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظلّه العالی) و ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت عرض می نماییم.

واحد فرهنگی طایفه جمشیدزهی

انتهای پیام/۳۲۱۴