یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

یخبندان

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی وضع هوا نشان می‌دهد از امشب تا پایان هفته کاهش محسوس ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما اکثر نقاط استان به ویژه نیمه شمالی را فرا می‌گیرد و در نواحی سردسیر مرکزی استان یخبندان شبانه خواهیم داشت.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد به تدریج از بعد از ظهر امروز از شدت وزش باد در شهرهای شمالی استان کاسته خواهد شد اما تا اواسط وقت فردا در شهرهای شمالی، مرز شرقی و نوار غربی استان بادهای سرد شمالی البته با شدت کمتر تداوم خواهد داشت به طوری که در برخی نقاط منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش دید خواهد شد.

وی افزود: از نظر دمایی با ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی از امشب تا پایان هفته کاهش موقت و محسوس دما حدود ۷ تا ۱۲ درجه‌ای در اکثر نقاط استان به ویژه نیمه شمالی رخ خواهد داد و مجدداً در نواحی سردسیر مرکزی استان یخبندان شبانه خواهیم داشت.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امروز دریای عمان نسبتا آرام و سواحل مه آلود است و از اواخر وقت امشب تا جمعه با تشدید وزش بادهای شمالی همراه با گرد و خاک و کاهش دما  در سواحل، دریای عمان مواج خواهد شد و توصیه می‌شود در پی این شرایط شناورهای کوچک از ورود به دریا خودداری کنند.

ملاشاهی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته خاش با کمینه دمای ۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دلگان با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.