جوانان و فعالین مدنی در جلسات شورای اداری حضور داشته باشند

دیدار جوانان،ورزشکاران و نخبگان خاشی با فرماندار شهرستان خاش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بیرک  فرماندار خاش در این دیدار گفت : جوانان نقش بسزای در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و از اول انقلاب تاکنون نقش مشارکتی، باهم بودن با تنوع سلیقه داشته تا همه باهم بتوانند درخت انقلاب را به ثمر نشانند.

یوسفی خاطر نشان کرد: در اوایل انقلاب هیچ یک از بلوک شرق و غرب این را نمی پذیرفتند که چنین حرکت مردمی بدون حمایت آنان ادامه حیاط دهد.
وی افزود: هیچ انقلابی در هیچ کجای دنیا بدون هزینه و تلفات انسانی نبوده است و اینکه الان بعد از گذشت چهل سال جشن پیروزی انقلاب را می گیریم سختی ها و مشقت های خاص خود را داشته و این افتخارآفرینی های ورزشی و فرهنگی جوانان و نخبگان بدون زحمت نبوده است.
وی همچنین عنوان کرد: جوانان و فعالین مدنی در جلسات شورای اداری حضور داشته باشند تا از مسئولین مطالبه گری کنند.
یوسفی افزود: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه خود را به استان معطوف نموده است و این نگاه باید در جهت تحرک و پویایی استان باشد تا فاصله ما با دیگر استان ها به حداقل برسد.
وی همچنین بیان نمود: در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای روستائیان شهرستان خاش رتبه اول را در پرداخت این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی را دارد و این شهرستان مستعد پیشرفت و آبادانی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان نیز در این دیدار گفت: در چهل سال گذشته از اول انقلاب تاکنون شهرستان خاش دارای یک سال ورزشی بوده است که اکنون این تعداد به بیش از ۳۰ سالن سرپوشیده و روباز ارتقا پیدا کرده است که تاپایان سال با توجه به جلساتی که در شهرستان و استان برگزار شده است چندین پروژه دیگر نیز به بهره برداری می رسد.
مسافر شهنوازی افزود : پیرامون برنامه ریزی جهت ساماندهی جوانان شهرستان تاکنون ۸ جلسه ستادی و ۸ جلسه کمیته های مختلف برگزار گردیده که تا پایان سال ۴ جلسه دیگر نیز برگزار می گردد.

وی افزود: از اول انقلاب تاکنون جوانان ورزشکار این شهرستان موفق به کسب  مقام های مختلف در رقابت های کشوری ،آسیایی و المپیادی  در رشته های مختلف  از جمله پرورش اندام ، رزمی ، وشوو، دو و میدانی و کشتی شده اند .
وی همچنین عنوان کرد: جوانان فعال کارگاه های خوبی را در زمینه های سوزن دوزی ، فنی و حرفه ای ، طراحی لباس بوجود آورده اند و باشگاه های مخصوص بانوان را افتتاح نموده اند.
محسن جمشیدزهی از ورزشکاران مدال آور پرورش اندام شهرستان نیز در این مراسم عنوان کرد: با توجه به برگزار شدن مسابقات مختلف کشوری و بین المللی حمایت خاصی برای حضور ورزشکاران در مسابقات صورت نمی پذیرد و اسپانسر های مالی در این زمینه ها ورود پیدا نمی کنند .
بهزاد شهنوازی از رزمی کاران افتخارآفرین شهرستان نیر گفت: برای ورزشکاران جهت ساخت باشگاه ورزشی زمین اختصاص داده شود و کارخانجات نیز بودجه را به امر ورزش اختصاص دهند.

ناهید عیدوزهی مشاور فرماندار در امور بانوان شهرستان در این دیدار گفت: بانوان در کنار ورزش و تندرستی می توانند کارآفرینی نمایند و به مشاغل خانگی و کارگاهی روی آورند تا بتوانند هنر دست زنان بلوچ را به نمایش بگذارند.

خوشخواهش از بانوان ورزشکار خاشی به نبود فضای مناسب برای تمرین بانوان دوومیدانی اشاره نمود.

همچنین در این جلسه تعداد دیگری از ورزشکاران و جوانان به بیان نظرات ، دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.