آرامش به دریای عمان برگشت

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پس از وزش بادهای شدید بر روی دریای عمان که گاهی سرعت آن به ۵۸ کیلومتر بر ساعت هم رسید و سبب مواج شدن دریا در نزدیکی سواحل چابهار شد، امروز دریا آرام و آرامش به دریای عمان برگشت .

به گزارش پایگاه خبری بیرک محمد رضا سالاری فنودی  افزود: آسمان نواحی ساحلی استان امروز صاف تا تا قسمتی ابری است و پیش بینی می شود غبار محلی به تناوب در این نواحی روی دهد .

وی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی انتظار می رود وضعیت دریا تا روز یکشنبه آرام باشد و پدیده غالب غبار محلی در برخی از ساعات روز باشد .

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: شرایط جوی و دریایی برای ورود و خروج شناورها و امور پایلوتی با هماهنگی مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر و دریانوردی مساعد است و صیادان و مالکین شناورهای دریایی استان می توانند با مشورت کارشناسان شیلات و بنادرو دریانوردی به فعالیت های دریایی خود ادامه دهند .

سالاری فنودی تصریح کرد: از امروز تا شنبه وضعیت جوی و دریایی مسیر حرکتی شناور های تجاری به سمت کلیه بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خایج فارس، بنادر عمان(مسقط)، پاکستان (کراچی) و هندوستان(بمبئی) مساعد است .

وی ادامه داد: تردد شناورهای صیادی صنعتی و برودتی در عرضهای پایین با هماهنگی با مراکز اطلاع رسان همراه باشد./ ایسنا

/انتهای خبر