بزودی تحول بزرگ احداث بزرگراه در جنوب سیستان و بلوچستان رقم خواهد خورد

بزرگراه جنوب سیستان و بلوچستان؛ ایرانشهر ، مدیر کل اداره راه داری و حمل و نقل جاده ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به جنوب استان عملیات احداث بزرگراه در برخی محورهای مواصلاتی منطقه نظیر چابهار _ نیکشهر آغاز شد که با بهره برداری از آنها در آینده نزدیک شاهد تحول بزرگ در این حوزه خواهیم بود.

به گزارش آوای سرحد به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر) جلال الدین قادری در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان بمپور با بیان اینکه شبکه حمل و نقل می تواند عاملی مهم در کاهش بهای تمام شده کالا و خدمات،‌رشد تجارت و در نهایت رسیدن به سطح بالای اقتصاد و رونق تولید باشد، افزود: در حوزه تحت پوشش این اداره کل با وجود حجم بالای تردد کالا و مسافر به دلیل قرارگیری در مسیر ترانزیتی بندر چابهار تنها ۴۹ کیلومتر بزرگراه احداث شده است که از این حیث در کشور فقیرترین به شمار می رود.

وی با تاکید بر اهمیت راه های روستایی گفت: همچنین از مجموع ۱۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در حوزه تحت پوشش این اداره کل بیش از ۶۵ درصد آنها یعنی ۸ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است که این امر اهمیت خدمات رسانی به این قشر مولد و زحمت کش را دوچندان می کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان بر اهمیت نگهداری راه ها تاکید کرد و اظهار داشت: این اداره کل در راستای ارائه خدمات بهتر به روستائیان منطقه که بیشترین تردد را در راه های فرعی به خود اختصاص می دهند با وجود نداشتن اعتبار برای نگهداری راه های روستایی، از محل  اعتبارات نگهداری راه های اصلی برای این حوزه هزینه می کند.

قادری با تاکید بر اینکه تابلوها و علائم هشدار دهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان، با هدف حفظ و ارتقاء ایمنی جانی مسافران نصب شده است، یادآور شد: یکی از وظایف مهم این اداره کل تهیه و نصب انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهای مواصلاتی با وجود سرقت های مکرر است تا ایمنی کابران جاده ای به بهترین نحو فراهم شود.

وی ارتقای شاخص های راه های روستایی با بهره گیری از امکانات و نیروی انسانی را از اولویت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: ضروری است با توجه به گستردگی حوزه راههای روستایی تحت پوشش، سایر ارگان ها نظیر قرارگاه خاتم انبیاء نیز این اداره کل را در ارتقای این شاخص ها یاری کنند.

مدیر کل راه اهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به راه اندازی پنج شهرستان جدید تاسیس در جنوب استان ضروری است وزارت کشور و استانداری نسبت به تعریف چارت سازمانی در حوزه راهداری اقدام کنند تا این شهرستان ها نیز در ردیف اعتباری سازمان قرار گیرند.

قادری راه اندازی ساختمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بمپور را از اولویت های این اداره کل در سال جاری عنوان کرد و افزود: برای کاهش آمار تصادفات و حفظ جان افراد در محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند همکاری دهیاران، شوراها و همه افراد تاثیر گذار در فرهنگ سازی این حوزه هستیم.

انتهای خبر/