جشنواره فرهنگی ورزشی دا با حضور ۲۵۰ نفر در مهرستان برگزار شد

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک

 رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر جشنواره فرهنگی ورزشی ‘دا’ با حضور ۲۵۰ بانوی روستای گوری مهرستان ۱۵ بهمن برگزار شد.

محمدامیر براهویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با هدف توسعه فعالیت های فرهنگی و ورزشی بانوان در حوزه های مختلف بازی های بومی محلی، صنایع دستی، پخت غذاهای محلی و تجلیل از مسن ترین مادر بزرگ روستا اجرا شد.

وی ادامه داد: همزمان با ایام دهه مبارک فجر ۱۹ روستای سیستان و بلوچستان میزبان جشنواره بازی های بومی محلی ویژه بانوان است.

وی گفت: در این جشنواره یکی از پرجمعیت ترین روستاهای هر شهرستان به عنوان روستای میزبان مشخص و سایر بانوان روستایی نیز در این روستا گرد هم می آیند و به رقابت و اجرای برنامه می پردازند.

وی ادامه داد: این جشنواره در سراسر کشور با حمایت فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی و وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی محلی در استان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته ها زمینه جذب بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان های سرآمد در رشته بازی های بومی محلی است به گونه ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.

به گزارش ایرنا هم اینک ۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.