فرماندار خاش گفت:خاش با ظرفیت های متفاوت پرچمدار تکثر اقوام و اقلیم های متنوع در کشور است.

بگزارش مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک حمیدالدین یوسفی عصر امروز در نشست با جمعی ازعلما،اندیشمندان،معتمدین،ریش سفیدان،بانوان و جوانان بخش ایرندگان اظهار داشت:سرمایه اصلی شهرستان خاش برخورداری از نیروی انسانی است که در صورت عدم استفاده و بهره برداری صحیح این فرصت به تهدید تبدیل میشود.

وی افزود: شهرستان خاش با ظرفیت های متفاوت جلوه گاه و پرچمدار تکثر اقوام و اقلیم های متنوع در کشور است.

یوسفی نقش مردم خاش را در مدیریت تکثر اقوام و اندیشه ها موثر بر شمرد و گفت:مردم با وجود اقوام مختلف و اندیشه های متفاوت بازهم در صحنه های مختلف همدلی انسجام خود حفظ؛و امورات خود را به بهترین نحو مدیریت کردند.

این مسئول بیان داشت:امینت،آرامش و سربلندی کنونی ایران اسلامی مرهون ایستادگی مستحکم مردم است که امیدواریم با استفاده از این عامل شاخص های توسعه را در منطقه جهت بخشیم.

فرماندار خاش نگاه خود به مسائل را برنامه محور عنوان کرد و گفت:عدالت محوری بدور از تبعیض برای رسیدگی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته همواره در دستور کار است.

یوسفی اذعان داشت:از ظرفیت ها وتوان فکری همه علما اندیشمندان،بانوان و جوانان برای پیشرفت و توسعه بخش ایرندگان و شهرستان خاش قطعا استفاده میشود و طی برنامه ریزی های انجام شده اولین سفر کاری از ایرندگان شروع خواهد شد تا با نگاه کامل و مبتنی بر واقعیت مشکلات و دغدغه های این بخش دیده شوند.

یوسفی خاطر نشان کرد:برای ترمیم چهره بد شهرستان از جلوه نا امنی نیاز به تقویت عنصر گذشت و ایثار در مردم وجود دارد که تحقق این مسئله بزرگ در گرو همکاری و همدلی مردم است.

عبدالرحمن ایرندگانی با اشاره به توان فرماندار در تدوین طرح ها و راهکارهای اساسی گفت:فرماندار خاش بواسطه توانایی بالایی که در تدوین طرح ها و راهکارهای راهگشا و اساسی دارد همواره در رسیدگی و توجه به مردم پیشتاز بوده است.

این معتمد افزود:قابلیت ها و استعداد های بخش ایرندگان بواسطه ضعف در مدیریت ها بصورت شایسته دیده نشده و امیدواریم با توان متقابل مردم و مسئولین شاهد ابتکار و نوآوری‌در توسعه عدالت و پیشرفت مناطق باشیم.

عبدالرحیم موحد با بیان ظرفیت ها و پتانسیل های بخش ایرندگان گفت:در طول تاریخ ایرندگان بطور شایسته دیده نشده و امیدواریم جناب آقای یوسفی با تلفیق دیدگاه معلمی و سیاسی خود به بخش ایرندگان رسیدگی کنند.

مولوی عبدالرحمن موحد با تاکید بر حل مشکل آب شرب بخش ایرندگان گفت:نبود آب شرب سبب مهاجرت مردم ازاین بخش و از بین رفتن مزارع کشاورزی شده است.

نعمت اله جانی ایرندگانی افزود: بخش ایرندگان با ۱۸۹ پارچه آبادی و ۲ هزار کلیومتر وسعت در سال ۸۱ به بخش ارتقا پیدا کرده و تا کنون بدلیل عدم فراهم شدن زیرساخت های لازم و استقرار ادارات محروم مانده است.

عضو جامعه فرهنگی بخش ایرندگان تصریح کرد:باتوجه به گسترش ارتباطات جهانی متاسفانه بخش ایرندگان از نعمت اینترنت محروم است و هیچگونه خدمات اینترنتی در این بخش ارائه نمیشود.

جانی ایرندگانی مهم ترین مشکلات بخش ایرندگان را نداشتن ابزار نوین کشاورزی،عدم معرفی الگو های کشت مناسب،نبود بانک،نداشتن شعبه آتش نشانی،عدم گسترش شبکه آبرسانی در روستاها، نیمه تمام ماندن پروژه های راه ارتباطی مارندگان-دادکان و ایرندگان-مهرستان،عدم توجه به قلعه باستانی و اماکن تاریخی بخش،وجود مدارس کپری و…عنوان کرد.

جمیله ایرندگانی با تشریح نقش زنان در جامعه خواستار توجه بیشتر در خصوص استفاده ظرفیت بانوان در مناصب ارشد مدیریتی و ادارات سطح شهرستان شد.

وی به نمایندگی از بانوان این منطقه بیان داشت:زنان بخش ایرندگان با افتخار در صنایع دستی خصوصا سوزندوزی پیشتاز در حفظ اصالت و تاریخ کهن بلوچستان بوده اند که نیازمند به حمایت و توجه دلت دارند.

محسن دادکانی به نمایندگی از قشر جوان بخش ایرندگان با بیان مشکلات بخش گفت: ایرندگان با تعامل و همفکری واجد شرایط توسعه و برخورداری از خدمات ارزنده میباشد.
وی با بیان میزان دلبستگی مردم بخش ایرندگان به نظام و انقلاب تصریح کرد: ۴۵ درصد شهدای شهرستان از بخش ایرندگان میباشد که این خود نشان از دلبستگی مردم این بخش به نظام و انقلاب میباشد.

دادکانی افزود:مردم ایرندگان بواسطه حضور حداکثری و پرشور در حماسه ها و صحنه های سیاسی همواره مستحق کسب سهمیه در کرسی های مدیریتی شهرستان میباشند.

وی با بیان اثرات منفی خشکسالی بر منطقه گفت: بخش ایرندگان با کاهش ۷۵ درصدی بارش طی سال های اخیر با معضلی بزرگ در آینده نچندان دور روبرو خواهد شد که نیازمند ارائه راهکارهای کوتا مدت میباشد.