۶شهید سهم سراوان از حقوق بشر آمریکا/آمریکا این اقدام خصمانه را اشتباه قلمداد کرد

هدف آمریکا ایجاد ناامنی در آب های خلیج فارس و برای تقویت روحیه جنایتکاران عراقی در جبهه های جنگ بود.

به گزارش مجله خبری بیرک به نقل از خبرگزاری شستون،پرواز مسافربری شماره ۶۵۵شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دوبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ پس ازتوقف بین راهی دربندر عباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناور یو اس اس  متعلق به نیروی دریایی ایالت متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۸ سرنشین آن که شامل ۴۶مسافر غیر ایرانی و ۶۶کودک بودند، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است .

محمد صادق ملک آبادی مسئول حفظ و نشر آثار دفاع مقدس سراوان  با بیان اینکه هدف آمریکا ایجاد نا امنی در آب های خلیج فارس بوده است ، گفت : آمریکا برای تقویت روحیه جنایتکاران عراقی در جبهه های جنگ اقدام به انفجار هواپیمای ایران کرده است.

وی درادامه با بیان اینکه مسئولین ایران طی نامه ای به رئیس شورای امنیت خواستار تشکیل جلسه فوری شورا برای رسیدگی به این موضوع شد،اظهار داشت:آمریکا این اقدام خصمانه را اشتباه قلمداد کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه این اقدام خصمانه آمریکا هیچ بازمانده ای نداشته ، بیان داشت:از ۲۹۸ شهید این سانحه دلخراش تعداد ۶ نفر آنها ازشهرستان سراوان بوده اند.