مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از محل منابع اعتباری تخصیص یافته مشاغل خانگی سال ۱۴۰۰، تاکنون ۶۳۳ میلیارد و ۴۷۹ میلیون ریال تسهیلات در این استان به متقاضیان پرداخت شده است.

مشاغل خانگی

به گزارش پایگاه خبری آوای سرحد به نقل از خبرگزاری فارس ، حامد آرامش در جلسه بررسی وضعیت توزیع اعتبارات مشاغل خانگی اظهار کرد: اعتبار ابلاغی مشاغل خانگی سال ۱۴۰۰ به سیستان و بلوچستان ۷۸۰ میلیارد ریال است که بین دو بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران توزیع شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون از محل این منابع اعتباری، بانک توسعه تعاون بیش از ۳۰ میلیارد تومان و بانک رفاه کارگران بیش از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۲۲۳ طرح پرداخت کرده اند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان تعداد اشتغال خانگی ایجاد شده از محل تسهیلات پرداخت شده را هزار و ۳۹۰ نفر اعلام کرد.

آرامش تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز از منابع اعتباری مشاغل خانگی در استان در اختیار بانک ها قرار دارد، متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی به آدرس https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir برای دریافت تسهیلات و ایجاد کسب و کار خانگی نام نویسی کنند.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم در حوزه مشاغل خانگی اقدامات قابل توجهی را انجام داده که صدور آنی مجوز این مشاغل از جمله این اقدامات است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: مشاغل خانگی نقش مهمی در زیست بوم اشتغال دارند چون که به سرمایه و منابع مالی کمتری نیاز دارند و بدون اینکه هزینه ای برای مکان اختصاص دهند افراد در محل سکونت و در کنار خانواده مشغول به کار می شوند.

آرامش گفت: مشاغل خانگی ضمن ایجاد اشتغال پایدار، موجب درآمدزایی برای صاحبان این نوع کسب و کارها می شود. 

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه های مختلفی همچون صنایع دستی، گیاهان دارویی و … دارد می تواند فرصت مناسبی برای علاقمندان ایجاد شغل و کسب و کارهای خانگی باشد.

انتهای پیام/۷۶۷۴