گنز روستای گردشگری و زادگاه سوزندوزی اصیل ایرندگان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است. این روستا یکی از  روستاهای  تاریخی در بخش ایرندگان  می باشد و موقعیت آن در کنار رودخانه  ایرندگان قرار دارد .

به گزارش آوای سرحد روستای گنز متشکل از سه پارچه آبادی به نام های باغان ،دک بنگه و گنز میباشد ، این روستا در حدفاصل روستاهای جنگلک و واردان قرار دارد و دارای ۹۶ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۹۰نفر می باشد.

عبدالعزیز ایرندگانی عضو شورای اسلامی روستای گنز در گفتگو با خبرنگار ما می گوید:  تمامی امکانات جهت   اسکان و بازدید میهمانان نوروزی در این روستا فر اهم  و مهیا شده است.

وی ادامه داد:  تا قبل از شروع سال جدید اماکنی جهت استقبال از میهمانان و گردشگران  در نظر گرفته شده است .

وی تصریح کرد: تعویض و نصب چراغ های معابر ،تجهیز مکانی جهت اسکان مهمانان ، نصب تابلوی راهنما در مسیر عبور و مرور ،هماهنگی با میراث فرهنگی برای ایجاد نمایشگاه صنایع دستی در روستا و هماهنگی با حوزه مقاومت و پاسگاه انتظامی برای ایجاد میحطی امن و آرام برای میهمانان  از جمله اقدامات صورت گرفته میباشد.

ایرندگانی در پایان گفت: از مهمترین جاذبه‌های گردشگری  روستای گنز  میتوان  به  رودخانه،مزارع سرسبز  منازل مسکونی قدیمی با معماری سنتی، کوهستانهای زیبا، چشمه های جوشان در رودخانه ، طبیعت زیبا و زه گنز اشاره کرد.