ادارات سیستان فردا یکشنبه تعطیل است

 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به علت وزش باد شدید، افزایش غلظت ریزگردها و آلودگی هوا، فردا /یکشنبه/ تمامی ادارات و نهادهای شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز تعطیل است.

گرد و غبار

عبدالرحمن شهنوازی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت تنها ادارات خدمات رسان نظیر اورژانس و غیره آماده ارائه خدمات به مردم درگیر توفان منطقه هستند.

مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک
وی به مردم سیستان بویژه بیماران، سالمندان و کودکان توصیه کرد در این مدت از تردد های غیر ضروری خودداری کنند.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از امشب تا پایان هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک رخ خواهد داد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.
مرتضی فرجی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه شدت توفان در منطقه سیستان شدیدتر می شود به طوری که احتمال اختلال در پروازهای فرودگاههای زابل و زاهدان وجود دارد.
وی افزود: در این مدت در جاده های مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان – زابل، زاهدان – بم و ایرانشهر- بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با نفوذ این توده به نواحی مختلف مرکز و جنوب استان دید افقی و کیفیت هوا در اکثر این مناطق به شدت کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: در این مدت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک بویژه در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده ای ضروری است.
فرجی گفت: یکی از ویژگی های وزش بادهای ۱۲۰ روزه کاهش دماست به طوری پیش بینی می شود دمای هوا در این مناطق بین سه تا پنج درجه کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.