محمد امیر براهویی، شهردار زاهدان

شهردار زاهدان با بیان اینکه عوارض، سرمایه گذاری و اقتصاد ملی سه ضلع مهم توسعه شهر محسوب میشوند گفت: اقتصاد ملی باید به کمک توسعه شهر زاهدان بیاید تا پیشرفت به معنای واقعی محقق شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای سرحد محمد امیر براهویی ظهر امروز در جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه اظهار داشت: حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در کنار مسئولین و مدیران می‌تواند نقش بسزایی جهت پیشبرد اهداف مربوط به جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است داشته باشد.

وی افزود: تاثیر وجود نگاه های مختلف در عرصه های فرهنگی و اجتماعی از سوی کنش‌گران، علما ، معتمدین و اصحاب رسانه در تصمیم سازی ها و برنامه ریزی جهت توسعه شهری شهر زاهدان مهم است.

براهویی با بیان اینکه عوارض، سرمایه گذاری و اقتصاد ملی سه ضلع مهم توسعه شهر محسوب میشوند افزود: اقتصاد ملی باید به کمک توسعه شهر زاهدان بیاید تا پیشرفت به معنای واقعی محقق شود.

وی با بیان اینکه شهرداری زاهدان به دنبال مشارکت موثر سرمایه گذاران در توسعه شهری است گفت: در حوزه سرمایه گذاری اطلس سرمایه گذاری شهر زاهدان درحال تدوین است و بزودی رونمایی خواهد شد.

براهویی با بیان اینکه ۱۷/۵ میلیون متر مربع در سطح شهر زاهدان معبر سواره رو داریم گفت: از این سطح معبر در شهر زاهدان ۵۰ درصد حداقل نیازمند روکش آسفالت هستند.

۶۰۰ هزار متر مربع از معابر اصلی و فرعی سطح شهر زاهدان آسفالت خواهد شد

وی با تاکید بر اینکه تا پایان تیرماه سال جاری ۶۰۰ هزار متر مربع از معابر اصلی و فرعی سطح شهر زاهدان آسفالت خواهد شد افزود: تا پایان سال جاری پیش بینی می‌شود حداکثر ۲ میلیون متر مربع از معابر اصلی و فرعی سطح شهر با اولویت کوچه‌های خاکی و معابر پرتردد عملیات آسفالت شکل اجرایی به خود بگیرد.

شهردار زاهدان در خصوص نحوه پرداخت حقوق و مزایای نیرو‌های کارگری توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با روی کار آمدن تیم جدید مدیریت شهرداری اولویت پرداخت حقوق و مزایا با نیروهای کارگری شامل پاکبانان، فضای سبز ، سد معبر، رانندگان خدمات شهری است.

زاهدان پایین ترین میزان سرانه فضای سبز در میان مراکز استانها و کلان شهر های کشور را دارد

وی اذعان داشت: شهر زاهدان پایین ترین میزان سرانه فضای سبز در میان مراکز استانهای کشور و کلان شهر ها را دارد که برای افزایش این میزان نیازمند تقویت رکن نگهداری و تأمین آب هستیم.

این مسوول در این خصوص تصریح کرد: تنها امید شهرداری برای آبیاری فضای سبز سطح شهر استفاده از پساب است که بدلیل ضعف موجود در زیرساخت های فاضلاب شهری زاهدان با تولید ۸۰ لیتر بر ثانیه بسیار ناچیز بشمار میرود.

شهردار زاهدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ هزار متر مربع پارک در سطح شهر زاهدان با هدف افزایش سرانه فضای سبز در حال ساخت است گفت: بالغ بر ۲۲ هزار متر مربع پارک شورا در زیبا شهر ، ۲۷ هزار هکتار پارک کودک در منطقه کارخانه نمک، ۳۵ هزار متر مربع پارک کوثر، بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع پارک بانوان و ۱۲ پارک محله ای از جمله پروژه های قابل افتتاح یا در دست احداث هستند که حداقل تا دوماه آینده به بهره برداری می‌رسند.

محمد امیر براهویی تأکید کرد: فرصت سه ماهه ای برای مدیران شهرداری ها در مناطق سطح شهر زاهدان تعیین شده و درصورت عدم موفقیت در پیشبرد اهداف و برنامه های تعیین شده و ناتوانی در اجرای به موقع سیاست ها و پیگیری مطالبات مردم مدیران جدید جایگزین خواهند شد.

برگزاری ۲۴۵ میز خدمت در سطح استان با هدف مطالبه گری مردم

سرهنگ پاسدار حسن نکویی مدیر بسیج کارمندان سپاه سلمان زاهدان نیز گفت: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۴۵ میز خدمت با هدف مطالبه گری مردم در سطح استان برگزار شده است.

وی افزود: بالغ بر ۲۰ میز تخصصی جهت حل مشکلات کارگاه ها و تولیدی های سطح استان برگزار شده است.

نکویی خاطر نشان کرد: میز های مطالبه گری و میزهای جهادی در مصلاهای تشیع و تسنن سطح استان به صورت مستمر هر هفته در سطح استان برگزار می‌شود و مدیران در نماز های جمعه حضور پیدا کرده و به صورت مستقیم پاسخگوی مردم هستند. 

همچنین پوریا یاسینی مسؤول بسیج رسانه سیستان و بلوچستان هم از اجرای ویژه برنامه اتاق شیشه ای در زاهدان خبر داد و گفت: برنامه اتاق شیشه ای با هدف گفتگو ماهیانه خبرنگاران با یک مدیرکل در زاهدان جهت پوشش دستاوردهای دستگاه مربوطه و بیان مطالبات مردمی برگزار می‌شود. 

به گزارش پایگاه خبری آوای سرحد جمعی از اعضای بسیج رسانه استان با همراهی خبرنگاران از پایگاه های خبری ، خبرگزاری ها و نشریات ، ضرورت توسعه خدمات شهری ، معضل حاشیه نشینی ، توجه به ترمیم آسفالت و افزایش سرانه فضای سبز سطح شهر ، ارتقاء پوشش فاضلاب شهری ، جمع آوری زباله‌ها ، وجود متکدیان و کودکان کار ، زیباسازی شهر ، پرداخت به موقع حقوق و معوقات نیروهای کارگری ، کمبود سطل زباله مکانیزه در سطح شهر و جدول گذاری غیر استاندارد را عمده مشکلات شهر زاهدان عنوان کردند.

لازم به ذکر است که مدیران شهرداری های مناطق پنجگانه شهر زاهدان و معاونین شهردار زاهدان در حوزه مختلف نیز با ارائه گزارش عملکرد نسبت به تشریح برنامه های مدنظر و پروژه های در حال ساخت پرداختند.

انتهای پیام/ ۷۶۷۴

گزارش: مصباح ایرندگانی