معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: گاز این شهر به منظور برقراری جریان گاز در شهرهای خاش و میرجاوه از یکم آبان به مدت چهار روز قطع خواهد شد که در این زمینه تدابیری برای توزیع نان و سوخت در این شهر اتخاذ شده است.

به گزارش آوای سرحد علی شعبانی، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر اظهار کرد: به‌دنبال قطع گاز در ایرانشهر گاز خانگی، پمپ‌های سی ان جی، نانوایی‌ها و مراکزی که به صورت اضطراری نیازمند گاز هستند مقداری دچار اختلال خواهند بود که در این راستا اطلاع‌رسانی صورت گرفته تا تدابیر لازم پیش از قطع موقت گاز اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۶ نانوایی فعال در شهر ایرانشهر وجود دارد که فعالیت آنها وابسته به گاز است، خاطرنشان کرد: در خصوص نانوایی‌ها برنامه‌ریزی شده تا ۱۲ نانوایی با سوخت فسیلی فعال باشد.

فرماندار ایرانشهر ادامه داد: علاوه‌بر این ۲۲ نانوایی روستایی در روستاهای نزدیک شهر هم پخت اضافه خواهند داشت و مقرر شده هر کدام روزانه ۵۰۰ نان تحویل دهند تا در نانوایی‌های غیرفعال به صورت بسته‌بندی شده به مردم عرضه شود.

شعبانی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه گاز شهر بمپور که در نزدیکی ایرانشهر قرار دارد قطع نمی‌شود، مقرر شده نانوایی‌های این شهر به صورت شبانه‌روزی پخت داشته باشند تا کمبودی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: برای حوزه سی ان جی هم با جایگاه‌های عرضه سوخت و شرکت نفت ناحیه ایرانشهر هماهنگ شده تا مقداری بنزین جایگزین عرضه کنند تا مردم از نظر تردد وسایل نقلیه دچار مشکل نشوند.