مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۲۱ اثر به زبان‌های مختلف به دبیرخانه دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی (ص) این استان ارسال شده است.

به گزارش  مجله فرهنگی،اجتماعی و خبری بیرک  بنقل ازباشگاه خبرنگاران جوان،حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود :هزار و ۲۱ اثر به زبان‌های فارسی، بلوچی، ترکی، کردی، عربی، ترکمن، اردو، پشتو و گویش سیستانی به دبیرخانه دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی (ص) این استان ارسال شده است.

حسین مسگرانی گفت: دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی (ص) با هدف ترویج و توسعه وفاق و همدلی برای تقویت پیوند میان پیروان مذاهب اسلامی و معرفی مشترکات در گستره ایران و جهان اسلام، تولید و معرفی آثار فاخر ادبی با محتوای وحدت اسلامی ۱۳ و ۱۴ دی در زاهدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی (ص) از ۲ بخش شعر نو و کلاسیک تشکیل شده است، گفت: حدود ۱۲ داور برجسته کشور آثار رسیده به دبیرخانه را مورد داوری قرار دادند که نفرات برتر در مراسم اختتامیه این کنگره تجلیل خواهند شد.

مسگرانی بیان کرد: آثار ارسالی به دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی (ص) نسبت به کنگره قبلی با حدود ۶۰۰ اثر رشد حدود ۲ برابری داشته است.

وی افزود: علاوه بر هنرمندان کشوری و استانی شعرای کشور‌های افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان آثار خودشان را به این کنگره ارسال کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برپایی کارگاه آموزشی را از جمله برنامه‌های جانبی کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی (ص) ذکر کرد و گفت: آثار این کنگره در قالب مجموعه آثار چاپ می‌شود.

مسگرانی اظهار داشت: در آئین اختتامیه این رویداد مهم فرهنگی مسئولان وزارت ارشاد، چهره‌های برجسته شعر و ادب کشوری و استانی شرکت خواهند کرد.

وی تجلیل از برخی چهره‌های شعر و ادب سیستان و بلوچستان را از جمله برنامه پیش بینی شده مراسم اختتامیه این کنگره ذکر کرد.

وی با تاکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه وحدت اسلامی گفت: برگزاری کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی (ص) به عنوان یک اقدام بزرگ فرهنگی با هدف تقویت وحدت و برادری در جهان اسلام برای دومین سال متوالی در زاهدان برگزار می‌شود.