استاندار سیستان وبلوچستان گفت: منطقه سیستان همچنان توان و ظرفیت بالایی به لحاظ نیروی انسانی دارد که باید به درستی آن را مدیریت کرد

به گزارش مجله فرهنگی و اجتماعی بیرک به نقل از مهر، سید دانیال محبی عصر امروز در در شورای اداری شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان که با حضور فرمانداران، ائمه جمعه و تعدادی از معتمدین و بزرگان طوایف منطقه سیستان در فرمانداری زابل برگزارشد، اظهارداشت: منطقه سیستان انسان های فرهیخته ای دارد و امتیاز بالایی درطول تاریخ را به نام خود ثبت کرده است.

استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه سیستان سرزمینی کهن است که دارای فرهنگی بالنده به لحاظ تاریخی و تمدنی است، افزود: منطقه سیستان همچنان توان و ظرفیت بالایی به لحاظ نیروی انسانی دارد که باید به درستی آن را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان از سرمایه انسانی و نیروی جوان تحصیل کرده برخوردار است و تفکر توسعه ای و انسان هایی که به توسعه می اندیشند بستر توسعه را فرآهم می آورند از این رو باید با همگرایی و هم افزایی بین همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استان برای توسعه استان تلاش شود.

محبی خاطرنشان کرد: خطه سیستان از گذشته تاکنون یک دژ اقتصادی، فرهنگی وامنیتی در کشور ما بوده و درحال حاضر نیز انسان های فرهیخته وشخصیت های بزرگی دارد که این پیشینه دارای یک ریشه تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ومعیشت از جایی شروع می شود که بخش خصوصی ورود پیدا کند، تصریح کرد: وظیفه دولت آماده کردن زیرساخت ها، فضا و بستر برای ورور سرمایه گذاران است.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: خوشبختانه درحال حاضر در نقاط مختلف استان طرح ها و پروژه های اساسی و زیر ساختی متعددی در حال اجرا است که این موضوع نوید بخش آینده ای روشن برای سیستان و بلوچستان است.

وی بیان داشت: سیستان در گذشته انبار غله ایران بوده است و اکنون به دلیل تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات آسمانی و دخالت های انسانی در کشور افغانستان در تخصیص حق آبه تالاب هامون دچار مشکلات زیادی از قبیل از بین رفتن مشاغل کشاورزی و دامداری و وقوع پدیده ریز گردها شده است که بایستی دانشگاه‌ها با ارائه راهکارهای علمی برای رفع این مشکلات تلاش کنند.