برگزاری کارگاه آموزشی مهارت عملی احیا پایه در کودکان ونوزادان شهرستان خاش

کارگاه آموزشی مهارت عملی احیا پایه در کودکان ونوزادان با حضور مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان خاش برگزار شد .

خدمات جامع سلامت شهرستان خاش


خدمات جامع سلامت شهرستان خاش

به گزارش پایگاه خبری بیرک ، علی نقی زاده در این کارگاه گفت : آسیب های کودکان یکی از الویت های اساسی سلامت عمومی محسوب می شود که نیازمند توجه ویژه ای می باشد.

وی افزود : در سطح جهانی آسیب های غیر عمدی و خشونت از اصلی ترین علل مرگ و میر کودکان محسوب می شوند.

رییس مرکز بهداشت خاش تصریح کرد : به منظور برخورداری از بالاترین میزان بقا و بهبود کیفیت زندگی، احیای کودکان جزئی از یک تلاش اجتماعی محسوب می شود و می بایست ابتدا در راستای پیشگیری از بروز سوانح و حوادث در کودکان اهتمام ورزید.

وی ادامه داد : دامنه وسیعی از سیاست های ملی در زمینه مقررات ترافیکی ، نحوه مراقبت از کودکان سرنشین اتومبیل تا ایمنی محیط های اجتماعی همچون محل بازی کودکان ، مهد کودک ها و مدارس تا ایمنی در منزل گستره دارد .

نقی زاده عنوان کرد : اهمیت آموزش والدین و مراقبین کودکان در زمینه پیشگیری و انجام احیاء به موقع نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است چرا که عملیات احیاء سریع و کارا توسط یک ناظر اعم از والدین ، مراقبین و یا هر فرد بزرگسال آموزش دیده حاضر در صحنه می تواند منجر به برگشت موفق و خود به خودی گردش خون و وضعیت عصبی کودک آسیب دیده گردد.

وی افزود : این مهم تمرین و مهارت مداوم احیای پایه کودکان توسط پرسنل آموزش دیده را می طلبد.

کارشناس مربوطه سلامت خانواده نیز در لین کارگاه به بیان مطالب آموزشی در این خصوص پرداخت و گفت: شناسایی آسیب ها با توجه به سن کودک می تواند از بروز بسیاری از آسیب ها پیشگیری نماید به طور مثال عمده مسمومیت ها در سنین ۹ ماهگی اتفاق می افتد و تا ۲۱ و ۲۳ ماهگی این روند ادامه دارد .

فاضلی افزود : سوختگی با آب جوش یکی از عمده ترین مشکلات در کودکان سنین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی می باشد .